Hlavní obsah

Učitel z Libanonu zneužíval své malé žačky na Olomoucku a Zlínsku. Soud zrušil podmínku a dal mu čtyři roky

2:53
2:53

Poslechněte si tento článek

Olomouc

Muž z Libanonu (40) na dvou základních školách, kde učil na prvním stupni angličtinu, zneužil celkem čtyři žačky, jednu z první třídy a tři ze třetí třídy. Jedna z dívek trpí posttraumatickou poruchou. Krajský soud ve Zlíně Khalila Adnana Awaleho za to letos v polovině února potrestal tříletou podmínkou se zkušební dobou pěti let. Vrchní soud v Olomouci mu ve čtvrtek trest zpřísnil. Poslal ho na čtyři roky za mříže. Za sexuální útok mu hrozilo až 12 roků vězení.

Foto: Petr Marek

Vrchní soud v Olomouci, ilustrační foto

Článek

Soud vyhověl odvolání státního zástupce, který požadoval nepodmíněný trest. Zároveň učiteli zakázal vykonávat pedagogickou a jiné obdobné činnosti, při které dochází k osobnímu kontaktu s dívkami mladšími 15 let bez přítomnosti zletilé osoby na dobu sedmi let.

Odvolání obžalovaného, který se domáhal zproštění obžaloby s tím, že se ničeho nezákonného nedopustil, naopak zamítl jako nedůvodné. Obhajobu, založenou na tom, že dívky nepochopily běžnou interakci mezi učitelem a žákem a vše si jen špatně vyložily, odmítl.

„Vina obžalovaného byla jednoznačně prokázána. O té není pochyb,“ řekl Novinkám mluvčí olomouckého vrchního soudu Stanislav Cik.

Krajský soud ale podle něj nadhodnotil polehčující okolnost, a to dosavadní řádný život učitele a zároveň nedostatečně zhodnotil společenskou nebezpečnost jeho jednání.

„Ta je mimořádně vysoká. Už i s ohledem na věk poškozených. Je proto nutné působit na obžalovaného nepodmíněným trestem,“ vysvětlil.

Učitel zneužíval své žačky vždy v průběhu vyučování, a to v letech 2020 až 2022. Využil jejich nízkého věku. Dívky neměly žádné zkušenosti z oblasti sexuality a nebyly schopny vyhodnotit jeho počínání a projevit vůči němu účinný odpor. Na školách učil na základě smlouvy se spolkem Svět vzdělávání.

Jednu dívku si ve třech případech posadil na svůj klín a osahával ji pod kalhotkami na přirození do doby, než jeho ruku silou odtlačila, seskočila z jeho klínu na zem a vrátila se do své lavice.

Druhou vyzval, aby se posadila na jeho klín. Pak ji uchopil za zápěstí ruky a její dlaň si položil mezi svoje nohy na ztopořený penis. Na toto jednání dívka reagovala tím způsobem, že mu dvakrát řekla „no K.“ a on se ptal anglicky proč. Svého jednání zanechal až poté, co mu oběma rukama silou svou ruku odtrhla. Tyto případy se staly v Hodoníně.

V Prostějově další dívku v mnoha případech vždy vzal za ruku a opakovaně si ji posadil na svůj klín. Následně ji hladil přes oblečení na stehnech, vsunul svoji ruku pod její spodní kalhotky a prstem jí přejížděl po přirození. Žačka se snažila odejít, ale on ji držel za ruku. Jednou také uchopil její dlaň a pokoušel se ji položit do svého rozkroku. Dívka na to reagovala tím, že svou ruku vytrhla.

Učitel u dívky tímto jednáním vyvolal posttraumatickou poruchu, která ji omezovala v obvyklém způsobu života po dobu nejméně šesti měsíců.

Výběr článků

Načítám