Článek
Policie bude po tragické nehodě, která si vyžádala život 60letého muže a zranění několika dalších lidí, prověřovat kromě trestní odpovědnosti řidiče také možný prohřešek dopravce.
Zjišťovat bude, zda řidič usedl za volant přetíženého auta s vědomím zaměstnavatele, případně zda jde o první podobný exces dané firmy. Pokud by se ukázalo, že o přetížení dopravce věděl, hrozí mu přestupkové řízení, nebo případně i trestní řízení, pokud by se prokázalo, že se takové věci ve firmě děly dlouhodobě a systematicky.
Sledovat to pak budou i pojišťovny - je pravděpodobné, že mnohamilionovou škodu budou vymáhat právě po odsouzeném viníkovi.

Hromadná nehoda na D56
Kdo byl majitelem přetíženého vozu z D56, zatím není veřejně známo.
Dopravní expert a bývalý šéf BESIPu Roman Budský má za to, že řidič kamionu musel jistě vědět, že jede přetížený. „Pokud bude tvrdit, že o tom nevěděl, neuvěří mu to asi nikdo. Třináct tun je skutečně hodně,“ poznamenal Budský.
Takto přetížená vozidla podle něj nejen poškozují silnice, ale také se podstatně hůře ovládají, což se ještě znásobí při defektu. „Jak bouchne guma na předku, tak vám to prostě vyrve volant z ruky a nemůžete nic dělat. Toho se bojí každý šofér kamionu nebo autobusu, protože pak už je jen otázka, jak to celé dopadne,“ řekl.
Firma, která by nutila řidiče k tak závažnému porušování norem, nemá podle něj na trhu co dělat, přesto podle něj existují.
„Bohužel je to realita, kterou mohu potvrdit z vlastní zkušenosti. Spousta řidičů říká - my bychom do něčeho takového nešli, ale nadřízení nás k tomu nutí. Ať už jde o jízdu přetíženými vozidly, tak nedodržování bezpečnostních přestávek a podobně,“ uvedl Budský.

