Hlavní obsah

Soud řeší, kdo je odpovědný za tragickou nehodu během závodu na letišti na Lounsku

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Výslechy svědků pokračovalo v pondělí u lounského okresního soudu hlavní líčení v případu tragické nehody, ke které došlo v červenci 2021 během motoristické akce CarWars na letišti v Panenském Týnci. Při nočních sprintech se na dráze srazily dva vozy, jejichž řidiči byli opilí. Jeden ze spolujezdců později zemřel. Obžalován je pořadatel akce Martin Krátký i motoristický spolek CarWars.

Foto: Karel Otcovský, novinky.cz

Obžalovaný Martin Krátký v soudní síni

Článek

Na sraz poblíž obce na Lounsku se každoročně sjíždějí fanoušci motorismu a majitelé rychlých či upravovaných vozů. Pořadatel podle obžaloby nezajistil bezpečnost účastníků akce.

„Dostatečně neproškolil a nepoučil jednotlivé členy pořadatelské služby o opatřeních k zajištění bezpečného průběhu závodů, nezajistil řádnou kontrolu a dohled nad jednotlivými úseky závodní trati, stejně tak i náležitou komunikaci mezi pořadateli,“ stojí v obžalobě.

Na ploše letiště tehdy narazil řidič audi zezadu do neosvětleného seatu. Zatímco osádce prvního vozu se nic nestalo, ve druhém byli zraněni řidič i spolujezdec. Oba byli okamžitě převezeni do nemocnice, kde spolujezdec druhý den zemřel.

Po havárii osobního auta na D7 na Lounsku je pět zraněných, z toho tři děti

Krimi

„To auto nemělo na startu co dělat, nemělo zadní světla,“ řekl jeden z předvolaných svědků. Stejný názor má i svědkyně, která sebe označila za kamarádku řidiče, jenž do neosvětleného vozu naboural. „Všimla jsem si, že mu nesvítí zadní světla,“ podotkla.

Vůz byl podle svědka, který měl na starosti chod závodní dráhy, kvůli technickým nedostatkům nejprve ze startu vykázán. Jak je možné, že byl nakonec přesto do závodu vpuštěn, nedokázal vysvětlit. „Nevím, nebyl jsem přímo u toho,“ řekl soudu.

Řidič, jehož spolujezdec zemřel, u soudu řekl, že nikdo neřešil, v jakém stavu je auto. Porouchalo se na trati. Než dojelo do cíle, narazil do něj další vůz. „Říkal mi, že ho viděl na poslední chvíli, že nešlo rychleji reagovat,“ tlumočila svědkyně slova druhého řidiče.

Vypovídající svědek z řad pořadatelů dále uvedl, že startérka jen vizuálně kontroluje trasu.

„Když má auto technický problém, jezdci vědí, že mají zapnout výstražná světla nebo musí opustit dráhu,“ uvedl. Pokud je vše v pořádku, startují auta v krátkých intervalech za sebou ve čtyřech drahách.

Jeden mrtvý a dva zranění po střetu auta s kamionem na Lounsku

Krimi

Noční sprint je podle něj hlavně show pro diváky i samotné jezdce. Bezpečnostní opatření během závodu považuje za dostatečná.

Otázkou tak podle předsedy senátu Jana Jouzy zůstává, proč byla na trať puštěna další auta, když jedno z předchozího sprintu zůstalo stát na trase.

Krátký, který je obžalován z usmrcení z nedbalosti, za což mu hrozí až šestileté vězení, při zahájení hlavního líčení loni v prosinci pochybení odmítl.

Obhajoval se tím, že vůz značky Seat se neměl nočních sprintů vůbec zúčastnit kvůli naprosto nevyhovujícímu technickému stavu.

Jeho řidič prý ale obešel pravidla, když se záměrně vyhnul pořadatelské službě. Obžalobě čelí i právnická osoba, tedy spolek, kterému hrozí peněžitý trest či zákaz činnosti.

Soud bude pokračovat výslechy dalších svědků, zazní také znalecké posudky.

Reklama

Výběr článků

Načítám