Hlavní obsah

Snížení rychlosti nepomohlo. Policisté na Svitavsku nevylučují změnu křižovatky, kde zemřeli tři lidé

Dolní Újezd

Při tragické nehodě u Dolního Újezdu na Svitavsku zemřela po srážce dvou aut na křižovatce tříčlenná posádka jednoho z nich. Policie a silničáři se nyní zabývají tím, jak místo ještě více „zbezpečnit“. Ve hře je i varianta vybudovat zde kruhový objezd.

Křižovatka u Dolního ÚjezduVideo: Stanislava Králová, Novinky

Článek

Křižovatka, kde se protíná frekventovaná silnice mezi Litomyšlí a Poličkou s vedlejší silnicí z Dolního Újezdu do Trstěnice, nabízí výborný rozhled. Vedlejší silnice je opatřena značkami Dej přednost v jízdě i stopkou na vedlejší silnici. Řidičům velké problémy nedělá. Jenže předposlední listopadovou sobotu bylo vše jinak.

„Vozidlo Dacia Duster jedoucí po vedlejší silnici od obce Dolní Újezd se v prostoru křižovatky střetlo s vozidlem Volkswagen Passat, které jelo po hlavní silnici ve směru od Litomyšle na Poličku. Následky jsou tragické, ve vozidle Dacia Duster zemřeli všichni tři cestující ve věku 77, 82 a 88 let,“ řekla Novinkám mluvčí policie Markéta Janovská.

Podle informací Novinek v autě zemřeli tři sourozenci z Dolního Újezdu, s nimiž se lidé navždy rozloučili minulý týden.

Policie nyní vyšetřuje, zda řidiče, který vjel na hlavní rozjetému Passatu do cesty, nepostihl zdravotní problém.

„K případnému vyloučení nebo potvrzení zdravotní indispozice zemřelého řidiče kriminalisté čekají na vyhotovení znaleckého posudku z oboru zdravotnictví, odvětví soudního lékařství,“ uvedla Janovská.

Za posledních pět let se v místě stalo šest dopravních nehod. V roce 2022 zde zemřel řidič. Jednou bylo příčinou nedání přednosti v jízdě, jednou nepřiměřená rychlost a čtyřikrát za ni mohl způsob jízdy tímto úsekem. Po tragické nehodě silničáři křižovatku upravili.

„Na hlavním tahu silnice druhé třídy došlo ke snížení rychlosti na 70 kilometrů v hodině. Na vedlejší silnici jsou z každé strany umístěny značky Stůj, dej přednost v jízdě, které jsou umístěny vstřícně oboustranně a navíc ve žlutozeleném fluorescenčním podkladu s vyznačením vodorovného dopravního značení Stop, před těmito dopravními značkami jsou v dané vzdálenosti jako předběžné umístěny Stůj, dej přednost v jízdě také ve zmíněném žlutozeleném fluorescenčním podkladu pro řidiči informace, že se blíží ke křižovatce, na které musí dát přednost v jízdě,“ uvádí policejní analýza, která se křižovatkou zabývá.

Kruhová křižovatka? Možná

Podle policistů je průjezd za dodržení všech daných právních norem bezpečný. Jenže řidičům přijíždějícím z vedlejší silnice se někdy špatně odhaduje, zda se stihnou zařadit na hlavní silnici, nebo ji jen rovně přejet. Navíc nařízenou 70kilometrovou rychlost na hlavní řidiči moc nedodržují. Rovný úsek vybízí k rychlejší jízdě.

„Pro zvýšení bezpečnosti a plynulosti silničního provozu však budeme v místě pravděpodobně navrhovat opatření ve formě okružní křižovatky. To musí ale prověřit projektant z odboru dopravy vzhledem k nasvětlení, vlastnickým právům okolních pozemků a dalších atributů, které musí být pro jeho realizaci splněny,“ stojí dále v analýze.

Ředitel krajských silničářů uvedl, že bude iniciovat setkání s dopravní policií přímo na místě samém. „Zadáme provedení bezpečnostní inspekce daného úseku s cílem najít další řešení,“ řekl ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Zdeněk Vašák.

Související témata:
Tragická nehoda

Výběr článků

Načítám