Článek
"Ve 14 hodin se podařilo obnovit řízení stanice pomocí záložních počítačů," informoval Novinky mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. Do té doby byly podle něj výhybky zamčeny na průjezd, nádražím bylo možné projet jen rovně.
Kubala uvedl, že veškerý provoz ve stanici, ležící na frekventované trase, musel být řízen provizorně. "Požár paralyzoval ovládání výhybek a semaforů. U každého návěstidla proto stál člověk, který dával souhlas k projetí. V ruce měl terč a po dohodě s výpravčím dával povolení k průjezdu vlaku," vysvětlil Kubala.
Výpadek ovládání nádraží se dotkl devíti spojů. Jeden osobní vlak přitom zůstal přímo před vjezdem do stanice, ostatní se zastavily v okolí. Největší zpoždění nabral vlak Eurocity na trase Praha - Varšava, který se zdržel o hodinu a půl.
Podle operačního důstojníka olomouckých hasičů byl požár v dopravní kanceláři provozní budovy. Hasiči ze Šumperku a Zábřehu oheň zlikvidovali, budova je ale silně zakouřená. Na místo přijeli i hasiči Českých drah.
Nádraží v Zábřehu nedávno prošlo rozsáhlou rekonstrukcí za zhruba 130 miliónů korun. V rámci modernizace byla vybudována nová odbavovací hala a nový podchod k nástupištím. Opravy se dočkala i historická výpravní budova.