Článek
Vrtulník stál 350 miliónů a jde o první podobný typ v Evropě, ve světě jsou pak jen další tři. Jeden v Japonsku a dva v jižní Americe.
Policie už stroj Bell 412 má, ovšem ve starších verzích HP a EP. Verze EPI je dále vylepšena. Motory Pratt & Whitney Canada PT6Tj-9 se zvýšeným výkonem o 15 procent jsou řízeny elektronicky. Nová je i palubní tzv. celoskleněná plně digitální deska a také lepší navigační zařízení. Matně černá barva palubní desky usnadňuje noční lety, protože neodráží světlo.
V noci také bude moci helikoptéra přistávat na neosvětlených místech, což předešlé verze nemohly. Digitální automatické řízení umožňuje let podle přístrojů (IFR). Vybaven je i systémem varujícím před překážkami (H-TAWS)
Piloti se budou s novým vrtulníkem zatím seznamovat, do ostré akce by měl jít v průběhu ledna. Bude pomáhat při pátrání po pohřešovaných lidech či záchranách akcích.
Slavnostního předávání v hangáru na pražské Ruzyni se účastnili jak zástupci firmy, tak policejní prezident a šéf letecké služby.
Vrtulník byl vyroben v továrně Mirabel v kanadském Montrealu, kde se produkují všechny nevojenské Bellovy vrtulníky. V USA byl dovybaven podle potřeb policie. Následně ho rozebrali a naložili na kamión, jenž ho odvezl na letiště v New Yorku. Tam byl vrtulník naložen do boeingu a letecky přepraven do Lucemburska, odkud ho na kamiónu přepravili do Prahy.
Vrtulník je podle stránek výrobce schopen v kabině o objemu 6,2 metru krychlových přepravit 13 osob plus dva členy posádky. Dosahuje maximální rychlosti 259 km/h a dolet má 674 kilometrů, ve vzduchu vydrží 3,5 hodiny. Stroj o prázdné hmotnosti 3207 kg unese náklad o hmotnosti 2190 kg.