Článek
„Automatická světla reagují na pokles intenzity světla, tedy po setmění, při vjezdu do tunelu nebo v dešti. To ale neplatí pro jízdu v mlze, kterou tento asistent nedokáže rozpoznat a nepřepne tak denní svícení na potkávací světla,“ připomněl jihomoravský policejní mluvčí Petr Vala.
Řidiči by si tak měli zkontrolovat, zda mají rozsvícená potkávací světla, při nichž současně svítí i ta obrysová. „Spolehlivějším řešením je v tomto období trvale přepnout automatický režim světel do polohy zapnutých potkávacích světel,“ poradil Vala.
Policisté ukázali i video, kde auta jedoucí na denní svícení nejsou vůbec vidět. „Zákon stanoví, že přední světla do mlhy smí řidič použít jen za mlhy, sněžení nebo hustého deště. Zadní světla do mlhy musí řidič za mlhy, sněžení nebo hustého deště použít vždy,“ upozornil Vala s tím, aby řidiči takto svítili ale jen tehdy, pokud je skutečně snížená viditelnost, jinak jen oslňují ostatní řidiče.
„Apelujeme na všechny účastníky silničního provozu, aby slepě nespoléhali pouze na techniku. Za porušení pravidel o užívání světel hrozí řidičům pokuta na místě až do výše 1 500 korun, ve správním řízení pak sankce od 2000 do 5000. V horším případě však nesprávné osvětlení vozidla může vést až k dopravní nehodě,“ zakončil Vala.

