Článek
Co je filtr pevných částic a k čemu slouží
Filtr pevných částic (DPF nebo také FAP) je noční můrou řidičů a majitelů dieselových automobilů. Jako zařízení je přitom velice přínosné pro ekologii a naše zdraví. Zachytává totiž pevné částice výfukových plynů – karcinogeny, které velmi negativně ovlivňují životní prostředí nejen ve městech. Pro srovnání: dieselový automobil s instalovaným DPF produkuje až stonásobně menší množství pevných částic než diesel bez filtru! Tak v čem je problém? Proč je filtr pevných částic tak neoblíbený?

Diagnostika zaneseného filtru
Protože je drahý! Filtr pevných částic průměrně vydrží 3 až 5 let. Poté jeho životnost končí, dost přitom záleží na stylu jízdy, používaném palivu, atd. Průměrná cena DPF je kolem 40.000 Kč! Snadno si teď spočítáte, že vyhodit každé tři roky 40.000 korun oknem není zrovna nic moc příjemného. A proč filtr pevných částic vydrží tak málo?
Jak pracuje filtr pevných částic a proč představuje problém
DPF je umístěn ve výfukovém systému vozidla. Pevné částice výfukových plynů, jako jsou karcinogenní saze, se zachytávají na keramických stěnách filtru. Zpravidla každých 500 až 1000 kilometrů dochází k tzv. aktivní regeneraci. Řídící jednotka vozidla vyvolá zvýšení teploty uvnitř filtru a usazené částice vyhoří. Ideální stav pro aktivní regeneraci DPF je jízda konstantní rychlostí 80 km/h po dobu cca půl hodiny. Kdo jezdí častěji ve městech, na krátké vzdálenosti a stylem „brzda / plyn“, ten má zaděláno na problém s ucpaným filtrem mnohem dříve.
Při nedokonalé aktivní regeneraci vždy část sazí ve filtru zůstane. K této vrstvě později snáze přilnou další částice. Usazené nečistoty postupně zvětšují svou plochu, až nakonec dojde k úplnému zanesení filtru. Následně se přidružují další problémy: motor ztrácí výkon, což Vás nutí více šlapat na plyn a tedy zvyšujete spotřebu, neprůchodnost filtrem zatěžuje výfukový systém, v konečné fázi dokonce můžete poškodit i motor. Následuje cesta do servisu a infarktový stav při zjištění ceny nového DPF a opravy dalších možných přidružených závad.

Diagnostika zaneseného filtru
SmartClean® – možnost renovace neprůchodného DPF levně a se zárukou
Ucpaný filtr, pokud není trvale mechanicky poškozený, lze renovovat téměř na původní stav filtru nového. Společnost DPF Engineering s.r.o. k tomu používá metodu SmartClean® – nejmodernější způsob renovace filtrů pevných částic s garancí renovace na 98 % původního stavu filtru. Technologie SmartClean® pochází z vyspělých západních zemí, firmou DPF Engineering v její vylepšené podobě je u nás využívána již od roku 2009. V současnosti se DPF Engineering s.r.o. řadí mezi TOP specialisty na problematiku DPF v rámci celé Evropy.
Ucpaný filtr, pokud není trvale mechanicky poškozený, lze renovovat téměř na původní stav filtru nového. Společnost DPF Engineering s.r.o. k tomu používá metodu SmartClean® – nejmodernější způsob renovace filtrů pevných částic s garancí renovace na 98 % původního stavu filtru. Technologie SmartClean® pochází z vyspělých západních zemí, firmou DPF Engineering v její vylepšené podobě je u nás využívána již od roku 2009. V současnosti se DPF Engineering s.r.o. řadí mezi TOP specialisty na problematiku DPF v rámci celé Evropy.
Renovace filtru pevných částic metodou SmartClean® je vysoce efektivní, opakovatelný a levný proces, který Vám uspoří peníze a přinese jistotu a klid! Oproti nákupu nového DPF je SmartClean® mnohonásobně levnější! Na renovovaný filtr získáte záruku tři roky nebo 100.000 ujetých kilometrů! Pravidelná preventivní kontrola a renovace DPF Vám může opakovaně ušetřit desítky tisíc korun!
Nevyhazujte peníze za nový filtr pevných částic! Investice do renovace DPF je mnohonásobně levnější, než nákup nového filtru. Pokud chcete mít jistotu, že k ucpání a následným problémům nedojde, zajeďte občas na preventivní prohlídku filtru. Informujte se na bezplatné telefonní lince 800 333 222 nebo navštivte web společnosti DPF Engineering.
Výhody renovace DPF metodou SmartClean®:
- Oproti koupi nového filtru několikanásobně levnější
- Oproti koupi nového filtru několikanásobně levnější - Obnovení až na 98% původního stavu filtru
- Oproti koupi nového filtru několikanásobně levnější - Obnovení až na 98% původního stavu filtru - Provedení renovace do 48 hodin
- Oproti koupi nového filtru několikanásobně levnější - Obnovení až na 98% původního stavu filtru - Provedení renovace do 48 hodin - Záruka 36 měsíců nebo 100 000 ujetých kilometrů
- Oproti koupi nového filtru několikanásobně levnější - Obnovení až na 98% původního stavu filtru - Provedení renovace do 48 hodin - Záruka 36 měsíců nebo 100 000 ujetých kilometrů - Technologie šetrná k přírodě i k samotnému filtru
- Oproti koupi nového filtru několikanásobně levnější - Obnovení až na 98% původního stavu filtru - Provedení renovace do 48 hodin - Záruka 36 měsíců nebo 100 000 ujetých kilometrů - Technologie šetrná k přírodě i k samotnému filtru - Umožňuje opakovatelný proces renovace
- Diagnostika filtru zdarma
Nová technologie je příležitostí i pro servisy
Společnost DPF Engineering Czech, s. r. o. spolupracuje také s řadou autoservisů po celé České republice i na Slovensku a motivuje je zajímavými benefity. Nakonec i pro servisy samotné je výhodné využít možnosti rozšířit své služby o jednu z nejnovějších metod renovace DPF/FAP. Mohou svým zákazníkům nabídnout skutečně profesionální přístup a dokázat, že znají nejmodernějších technologie a umí je využívat v praxi.
Zákazníci, kteří ušetří desítky tisíc korun a jsou s rychlou a odborně odvedenou prací spokojeni, získají k danému servisu důvěru a v případě jakýchkoli dalších problémů se svým automobilem se na něj znovu obrátí. Z unikátní technologie SmartClean® tak mohou profitovat nejen zákazníci, ale i autoservisy.
Cenové srovnání nejčastějších značek automobilů v ČR:
Značka | Průměrná cena renovace filtru (v Kč) | Cena nového filtru (v Kč) | Ušetřeno (Kč) |
---|---|---|---|
Škoda Fabia | 7990 | 34000 až 38500 | 26010 až 30510 |
Škoda Octavia | 7990 | 35060 až 38500 | 27070 až 30510 |
Ford Focus | 4990 | 26640 až 39000 | 21650 až 34010 |
Ford Mondeo | 4990 až 7990 | 26640 až 37575 | 21650 až 29585 |
Volkswagen Passat | 7990 | 34000 až 36700 | 26010 až 28710 |
Volkswagen Golf | 7990 | 34000 až 36700 | 26010 až 28710 |
Opel Astra | 4990 až 7990 | 35000 až 76170 | 30010 až 68180 |
Renault Mégane | 4990 až 7990 | 29000 až 31000 | 23010 až 24010 |
Peugeot 307 | 4990 | 15665 až 18780 | 10675 až 13790 |
Pro více informací navštivte web: www.dpfe.cz.
Proč nám DPF šetří zdraví?
Automobily s dieselovými motory produkují na rozdíl od benzinových aut mnohem méně oxidu uhličitého (CO2), vypouštějí však až stonásobně více prachových částic. Ty jsou silně karcinogenní, dostávají se při vdechování hluboko do plic a vyvolávají u člověka alergie a rakovinu. Přes správně fungující filtr pevných částic projde do ovzduší po ujetí 80 000 km maximálně 100 g sazí. Auto bez filtru jich vypustí až 3 kg!