Článek
Nový majitel chce vdechnout zpátky život místu, které bylo součástí slavné historie Ostravy jakožto průmyslového srdce země. „Bude to mimořádná investice a na poměry průmyslového developmentu vznikne něco výjimečného. Pevně věřím, že se nám podaří udržitelně oživit průmyslovou zónu, a přitom vizuálně přirozeně navázat na blízké centrum města,“ řekl rodák ze Slezska a ředitel P3 pro Českou republiku Tomáš Míček.
Předseda představenstva Vítkovic, a.s. Rodan Broskevič prodej území potvrdil: „Naším cílem bylo najít investora s kvalitním záměrem. To se podařilo a nás to samozřejmě těší."
Lokalita se nachází v širším centru Ostravy. Pozemek z jihu a západu ohraničují příjezdové komunikace v ulici Místecká a Rudná, východní okraj je určen řekou Ostravicí, severně se nachází známá Dolní oblast Vítkovice, v blízkém dosahu je nákupní centrum Karolína a na dohled je i Slezskoostravský hrad. A také proto se průmyslový developer P3 rozhodl k novátorskému kroku a přizval již k prvním návrhům městského architekta. Za návrhem zamýšlené podoby ostravského P3 parku stojí David Kotek z Projektstudia, který spolupracoval na návrhu odbavovací haly na ostravském letišti Mošnov, stojí za rekonstrukcí městského stadionu v Ostravě Vítkovicích, nebo druhou fázi Nové Karoliny. „V návrhu byznys parku respektujeme ortogonální vazby, které Josef Pleskot vytvořil pro oblast Dolních Vítkovic, a doplňujeme chybějící urbanistickou strukturu. Snažíme se zachovat co nejvíce industriálních stop, a zároveň chceme pracovat se zelenými fasádami a udržitelnými materiály. Jsem hrdý, že vznikne areál, který má příkladné ambice jak v urbanismu, tak architektuře,“ říká architekt David Kotek.
Zamýšlené průmyslově-obchodní centrum P3 v Ostravě nabídne zázemí pro skladování, zejména s ohledem na rozvíjející se oblasti city logistiky a e-commerce, vzniknou v něm prodejní showroomy, stejně tak park nabídne prostory pro lehkou výrobu, ale také kanceláře. K pronájmu zde budou jednotky od 1 500 m2 až do 35 000 m2 a bude možné flexibilně ovlivnit jejich tvar. Bonusem je nadstandartní počet parkovacích míst. V parku se rovněž počítá s využitím technologické vody. S ohledem na předchozí využití vedou na pozemku železniční koleje, park je tedy připraven i na kombinovanou logistiku.
Zahájení výstavby se předpokládá na konec příštího roku a celkové dokončení parku lze očekávat v polovině dekády.