Hlavní obsah

Před japonskými fastfoody se hromadilo nedotčené jídlo, mohly za to kartičky s Pokémony

2:11
2:11

Poslechněte si tento článek

Fastfoodový řetězec McDonald’s v Japonsku značně neodhadl reakce zákazníků, když o druhém srpnovém víkendu spustil akci, při níž k menu přidával sběratelské kartičky s Pokémony. Lidé si totiž chodili v prvé řadě pro ně a jídlo vyhazovali.

Foto: Eye Ubiquitous, Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Společnost McDonald’s musela v Japonsku ukončit propagační akci s Pokémony již po pár hodinách, protože podcenila zájem lidí, jenž navíc nakonec vyústil v masivní plýtvání jídlem. Řetězec totiž o druhém srpnovém víkendu nabízel ke každému Happy Mealu sběratelské kartičky s Pokémony.

Tento fenomén je v Japonsku ještě o mnoho populárnější než ve zbytku světa, a tak není divu, že nápor zákazníků byl vysoký. Ale lidem šlo v prvé řadě právě o kartičky, a tak se před restauracemi i přímo v nich rychle začaly hromadit tašky s naprosto nedotčeným jídlem a nápoji, informoval web CNN.

V Japonsku, které je proslulé čistotností a střídmostí tamějších obyvatel, to velmi rychle zvedlo vlnu nevole, a to jak vzhledem k nepořádku, tak s ohledem na plýtvání jídlem, které se na tamější poměry dá označit za nevídané.

„S lítostí oznamujeme, že distribuce karet Pokémon u Happy Mealu, která byla naplánována na tři dny od 9. do 11. srpna, byla v mnoha prodejnách ukončena z důvodu vyššího než očekávaného prodeje,“ uvedla společnost McDonald's Japan na svých oficiálních webových stránkách.

CNN pak doplnila, že vedle všeobecné obliby Pokémonů v japonské společnosti byla důvodem k masovým nákupům i skutečnost, že se kartičky dají dobře zpeněžit. Zatímco se totiž Happy Meal prodával za v přepočtu 74 korun, kartičky z této edice se velmi záhy objevily na internetových prodejních platformách, kde se za ně lidé nebáli žádat částky pohybující se v přepočtu kolem šesti set korun.

Společnost McDonald’s Japan proto o pár dnů později také oznámila, že se bude všemi dostupnými prostředky snažit, aby překupníkům zabránila v prodeji kartiček za mnohonásobně vyšší ceny.

„Současná situace je v jasném rozporu s naší dlouhodobou filozofií poskytovat dětem a rodinám příjemné zážitky při stolování. Netolerujeme nákup Happy Mealů za účelem dalšího prodeje, ani vyhazování jídla. Bereme tuto záležitost vážně a uznáváme, že naše reakce byla nedostatečná,“ vzala firma v učebnicově japonském stylu vinu na sebe.

Výběr článků

Načítám