Článek
Robot A2 ve verzi Ultra je v současnosti „vlajkovým modelem“ čínské technologické společnosti AgiBot, jež sídlí v Šanghaji. Ta jej po dlouhém testování vyslala na náročnou misi, kdy měl za úkol ujít v městském prostředí více než sto kilometrů.
Na cestu se robot vydal 10. listopadu ve východočínském městě Su-čou a cíl splnil o tři dny později, když se v Šanghaji zastavil na kótě 106,286 kilometru, uvádí ve svých záznamech organizace Guinness World Records.
Výrobce k tomu pak doplnil, že humanoid, jenž je podle webových stránek AgiBotu vysoký 169 centimetrů a váží 69 kilogramů, se cestou musel vypořádat s různými povrchy a prostředími, když kráčel nejen po ulicích, ale také po rušných silnicích, nicméně podle vyjádření firmy vždy „dodržoval dopravní předpisy“.
V honbě za senzací by se chtělo napsat, že celou tuto štrapáci robot zvládl bez dobíjení, a byla by to vlastně pravda, ale skutečnost je podstatně prozaičtější. A2 totiž na jedno nabití akumulátoru vydrží fungovat jen zhruba tři hodiny, a to ještě jen pokud stojí, zatímco při chůzi je to pouze 1,5 hodiny.
Disponuje však technologií, díky níž lze baterie měnit za chodu, tedy aniž by se robot musel vypnout. Zároveň pak napájecí architektura podle produktových stránek pracuje s rychlonabíjením, nicméně tam se také uvádí, že akumulátor o kapacitě 14,4 Ah se standardně nabíjí dvě hodiny.
„Dojít pěšky ze Su-čou do Šanghaje na jeden zátah je obtížné pro mnoho lidí, ale robot to zvládl,“ pochvaloval si výkon A2 viceprezident AgiBotu Wang Čhuang, jenž podle webu Interesting Engineering zároveň zdůraznil, že rekordní výkon měl za úkol demonstrovat zejména spolehlivost jejich produktu.
Podle AgiBotu má za sebou A2 tisíce hodin testování a je určen pro „zákaznický servis“, což zahrnuje různé drobné služby či výpomoc. V rukou tento model unese až dvoukilogramové předměty a je mimo jiné vybaven chatovacím softwarem a systémem pro odezírání ze rtů.

