Článek
Dagobert Renouf se s Annou Plyninovou poprvé potkal teprve loni v dubnu, ale našli v sobě tak silné zalíbení, že si již na letošní podzim naplánovali svatbu. Problém však spočíval v tom, že na ni neměli peníze.
„V létě jsem neměl nic a nebylo daleko k tomu, abych se stal bezdomovcem,“ vzpomíná Dagobert na těžké období před několika měsíci.
Snu o svatbě se však vzdát nechtěl, a tak v červenci napsal na sociální síť X, že plánuje pokrýt náklady na svatbu prodejem sponzorských míst na svém obleku.
Zpočátku šlo spíš o nadsázku. Někdo mu ale v komentářích žertem nabídl 500 eur (12 tisíc korun) za to, že si jeho logo nechá vyšít na klopu. Dagobert se ale rozhodl, že to vezme vážně. Otevřel jednoduchý web, kde firmy mohly koupit místo na jeho saku, a sám se pustil do aktivního hledání zájemců. A nápad se rozšířil jako lavina.
Nevěstě se sice tento nápad moc nezamlouval, ale nakonec byli úspěšní. Místo na saku si koupilo 26 společností, které za to celkem zaplatily v přepočtu více než 200 tisíc korun.
Big thanks to the 26 startups who helped us pay for our wedding, it was a beautiful day 😍 (full cinematic video coming soon) pic.twitter.com/2LDcrjjws5
— Dagobert - Corporate sellout 👔 (@dagorenouf) October 26, 2025
Díky tomu si tedy Dagobert 25. října skutečně mohl Annu vzít v rámci skromného obřadu, jehož se zúčastnilo jen 16 lidí. Ti byli z nápadu nadšení. Ženich už zas tak nadšený nebyl. Musel totiž po celou dobu obřadu kontrolovat, zda jsou všechna loga vidět.
Téměř do poslední chvíle si navíc nebyl jistý, zda svatbu vůbec stihne, protože vyrobit sako s logy se ukázalo jako složitější a časově náročnější, než by se v první chvíli mohlo zdát. Největším problémem byly finance, protože oblek s upraveným sakem stál více než polovinu vybraných peněz.
„Oblek stál nakonec 5200 dolarů (zhruba 110 tisíc korun) z 10 tisíc (přes 210 tisíc korun), které jsem získal prodejem reklamních ploch. Navíc mám ve Francii status podnikatele, proto jsem z těch 10 tisíc musel zaplatit ještě 2500 na daních (53 tisíc korun). Takže jsem vlastně dostal jen oblek zdarma a k tomu dva tisíce dolarů (přes 42 tisíc korun),“ popsal výslednou bilanci magazínu People.
Ve výsledku však získal mnohem více, protože jednoho ze sponzorů, společnost Comp AI z New Yorku, zaujalo jeho odhodlání a také schopnost prodat tolik reklamy tak rychle. Dagobert tak u této firmy získal práci, kterou si zatím nekonečně pochvaluje a díky níž mu a jeho ženě přinejmenším na nějakou dobu nebude hrozit stěhování pod most.

