Hlavní obsah

Washington se odvolal proti rozhodnutí soudu ohledně TikToku

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Washington
Aktualizováno

Americká vláda se odvolala proti zářijovému rozhodnutí soudu, které jí znemožnilo zablokovat ve Spojených státech možnost stahovat čínskou aplikaci pro sdílení krátkých videí TikTok. Oznámilo to ministerstvo spravedlnosti.

Foto: Dado Ruvic, Reuters

Ilustrační foto

Článek

Prezident Donald Trump tažení proti TikToku zdůvodňuje obavami, že čínské vlastnictví firmy představuje riziko pro národní bezpečnost, protože čínská vláda tak podle něj může získávat informace o amerických občanech.

Zachování aktivit aplikace TikTok v USA podmínil Trump jejich přesunem do amerických rukou.

Majitelem TikToku je čínská společnost ByteDance. Ta minulý měsíc uzavřela předběžnou smlouvu s americkými podniky Oracle a Walmart, která má umožnit, že aplikace bude moci v USA dál fungovat. Nyní pokračují jednání, která mají stanovit konečnou podobu dohody, připomíná agentura Reuters.

Ujednání mezi americkými podniky a čínskou firmou počítá s vytvořením nové společnosti nazvané TikTok Global, pod kterou by spadaly aktivity aplikace TikTok v USA. Panují však neshody ohledně klíčových podmínek dohody, včetně například toho, kdo bude většinovým vlastníkem firmy TikTok Global.

Odveta za TikTok a Huawei? Čína si posvítí na Google

Software

Jak funguje TikTok

TikTok je nejpopulárnější především mezi mladistvými, kteří jej podle některých statistik používají již častěji než Facebook. Mezi uživateli této čínské sociální sítě nalezneme ale i starší ročníky.

Princip této online služby je velmi jednoduchý, staví na velmi krátkých videích, která se přehrávají postupně za sebou. Je to stejné, jako kdybyste si prohlíželi příspěvky na Facebooku a obrazovka se rolovala sama na další a další posty.

Místo textu ale na TikToku hrají prim videa, krátké nahrávky s délkou od tří do 60 sekund. A právě takto krátká délka je podle všeho receptem na úspěch, neboť v USA dokonce již čínská sociální síť překonala i Snapchat a Instagram.

Nejprve bylo možné nahrávat videa o délce pouze 15 sekund, později bylo umožněno publikovat až tříminutové klipy. Nyní může videoobsah dosahovat délky až deset minut.

Přestože prim hrají stále krátká videa, řada uživatelů je schopna trávit na TikToku i několik hodin denně.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám