Hlavní obsah

Velké peníze na internetu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Každým rokem přibývá více firem a reklamních agentur, které investují nemalé částky do reklamy na internetu. V USA se ročně utrácí za reklamu až několik miliard dolarů. Oproti loňskému roku k tomu výrazně přispěl fakt, že došlo k poklesu cen za internetové reklamy až o 60%. Na českém trhu byly tržby z reklamy v r. 2002 cca 320 mil. korun.

Foto: Ondřej Kořínek

Silničáři uzavřeli ulici Koněvova a odtahují vozidla

Článek

Hlavní hráči amerického trhu zvyšují útraty za reklamu na internetu, která ročně vynáší miliardy dolarů. K novému boomu významně přispěl pokles cen internetových reklam v roce 2002 až o 60 procent.

"Reklama z internetového marketingu v USA očekává v letošním roce nárůst 12 procent na 6,6 miliardy dolarů," píše na svých internetových stránkách vládní agentura Czechtrade. To je podle dnešního přepočtu skoro 180 miliard korun.

Zlanařit internetové surfaře ke koupi více svých produktů chce například společnost McDonald's. "Vše se točí kolem zákazníka! Jestliže tito nejsou přilepeni k televizi, ale místo toho surfují na netu, tak tam musíme být i my!" cituje Czechtrade ředitele marketingu Neila Perryho ve vydání periodika Business Week.

Na nepoměrně menším českém trhu se rovněž očekává růst, a to přibližně o 20 procent. Loni přitom stouply tržby z internetové inzerce o více než 30 procent na 320 milionů korun, což podle průzkumu trhu internetové reklamy odhadla Sekce vydavatelů internetových titulů (SVIT). Nejvýznamnějším zdrojem příjmů byli i v roce 2002 přímí klienti a reklamní agentury.

Související témata:

Výběr článků

Načítám