Článek
Žádný televizor nenabídne tak skutečný zážitek jako ten, který je vybaven trojrozměrnou technologií, hlásaly na loňském ročníku propagační materiály prakticky všech výrobců. Letos to však již neplatí, novinky sázejí především na extrémně vysoké rozlišení (4K), věrohodné barevné podání displejů OLED i na chytré funkce.
Podle Vlada Savova ze serveru The Verge je na vině především nezájem filmových studií, které neprodukují dostatek novinek s trojrozměrným obrazem. Výrobci se na to sice snaží vyzrát technologiemi, které dokážou převést obraz z 2D do 3D, ty ale nejsou tak povedené, jako když je obraz skutečně vytvořen prostorově.
„Je to divné a ironické. 3D technologie se stala všudypřítomnou v mnoha televizorech. Lidé ji často kupují nevědomky, když se zkrátka rozhodnou svůj obývací pokoj vybavit špičkovým hi-tech přístrojem. A je jim to k ničemu,“ konstatoval Savov.
Je ale docela dobře možné, že se s postupem času objeví více populárních 3D trháků a televizory s trojrozměrným displejem začnou dávat větší smysl.
Prohnuté obrazovky budou hitem
Výrobci zkoušejí kromě 3D obrazu také nové technologie, jak vtáhnout diváka do děje filmu. Zatímco první televizory byly vypouklé, nyní frčí ploché obrazovky a v budoucnu se stanou hitem prohnuté displeje.
Takové přístroje plánují letos začít prodávat společnosti Samsung a LG. Díky tvaru obrazovky má divák u displeje pocit, jako by jím byl skutečně obklopen. Lepší pocit výrobci slibují nejen filmovým nadšencům, ale i hráčům počítačových her.
Kdy se začnou nové televizory s prohnutými displeji v tuzemských obchodech prodávat, zatím není jasné. Otázkou také zůstává, zda se nebude jednat o stejnou bublinu, jako v případě TV s trojrozměrným obrazem.