Hlavní obsah

Microsoft není jediný, o aktivity TikToku má zájem také Twitter

New York

Americká internetová společnost Twitter projevila zájem o převzetí aktivit čínské aplikace pro sdílení krátkých videí TikTok ve Spojených státech. Agentuře Reuters to řekly zdroje obeznámené se situací. O převzetí aktivit, které by odvrátilo zákaz provozu TikToku v USA, již jedná americký softwarový gigant Microsoft.

Foto: Dado Ruvic, Reuters

Logo mikroblogovací sítě Twitter

Článek

Aplikaci TikTok provozuje čínská společnost ByteDance. Prezident Donald Trump dal firmě čas do 15. září na dohodu o prodeji aktivit TikToku v USA do amerických rukou, jinak tyto aktivity zakáže. TikTok má ve Spojených státech zhruba 100 milionů uživatelů.

Trump svůj postoj zdůvodňuje tím, že čínské vlastnictví firmy představuje riziko pro národní bezpečnost, protože čínská vláda tak podle něj může získávat informace o amerických občanech.

Microsoft má zájem o veškeré aktivity TikToku mimo Čínu

Software

O zájmu Twitteru o aktivity TikToku informoval rovněž list The Wall Street Journal. Twitter je nicméně mnohem menší než Microsoft a mohl by mít potíže s financováním transakce. Tržní hodnota Twitteru se pohybuje kolem 29 miliard dolarů, zatímco tržní hodnota Microsoftu přesahuje 1,6 bilionu dolarů.

Podle zdrojů by Twitter kvůli financování dohody musel zvýšit svůj kapitál. "Pro Twitter bude těžké dát dohromady dostatek financí," uvedl profesor Michiganské univerzity Erik Gordon. "Nemá dostatečný prostor pro půjčky," dodal. Akcionáři Twitteru by podle něj navíc mohli preferovat, aby se vedení podniku raději soustředilo na vlastní aktivity.

Senát USA schválil zákaz aplikace TikTok na vládních zařízeních

Software

Jak funguje TikTok

TikTok je nejpopulárnější především mezi mladistvými, kteří jej podle některých statistik používají již častěji než Facebook. Mezi uživateli této čínské sociální sítě nalezneme ale i starší ročníky.

Princip této online služby je velmi jednoduchý, staví na velmi krátkých videích, která se přehrávají postupně za sebou. Je to stejné, jako kdybyste si prohlíželi příspěvky na Facebooku a obrazovka se rolovala sama na další a další posty.

Místo textu ale na TikToku hrají prim videa, krátké nahrávky s délkou od tří do 60 sekund. A právě takto krátká délka je podle všeho receptem na úspěch, neboť v USA dokonce již čínská sociální síť překonala i Snapchat a Instagram.

Nejprve bylo možné nahrávat videa o délce pouze 15 sekund, později bylo umožněno publikovat až tříminutové klipy. Nyní může videoobsah dosahovat délky až deset minut.

Přestože prim hrají stále krátká videa, řada uživatelů je schopna trávit na TikToku i několik hodin denně.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám