Hlavní obsah

Modrá ikona za 200 Kč měsíčně. Twitter spustil nový systém předplatného

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

New York

Americká internetová společnost Twitter spustila během víkendu nový systém předplatného, v jehož rámci uživatelé mimo jiné získají u svého účtu modrou ikonu, která nyní slouží k označování ověřených profilů. Informovala o tom agentura AP. Předplatné, které bude stát osm dolarů (zhruba 200 Kč) měsíčně, již dříve avizoval nový majitel podniku Elon Musk.

Foto: Dado Ruvic, Reuters

Ilustrační foto

Článek

Twitter v aktualizaci své aplikace pro zařízení s operačním systémem Apple iOS uvedl, že lidé využívající novou službu budou moci mít vedle svého jména modrou ikonu „stejně jako celebrity, podniky a politici“. Nová služba znamená konec současného systému ověřování profilů, který Twitter spustil v roce 2009, aby zabránil lidem vydávat se za známé osobnosti, píše AP.

Odborníci podle AP vyjádřili ze změny systému obavy. Dosavadní systém sice nebyl dokonalý, pomáhal však uživatelům určit, zda jsou účty, z nichž čerpají informace, autentické. Firma v aktualizaci nehovoří o tom, že by ověřování profilů mělo být součástí nového systému používání modrých ikon, upozorňuje AP.

Spuštění nové placené služby přichází den poté, co firma zahájila rozsáhlé propouštění zaměstnanců s cílem snížit náklady. Musk minulý týden dokončil převzetí společnosti Twitter za 44 miliard dolarů (zhruba 1,1 bilionu korun). Následně rozpustil devítičlennou správní radu a stal se jediným ředitelem podniku.

Ověřený účet s modrou ikonou má například i Elon Musk.

V pátek Musk uvedl, že rušení pracovních míst je nevyhnutelné, protože Twitter prodělává čtyři miliony dolarů denně. Podnik se podle něj potýká s „masivním poklesem příjmů“ v důsledku tlaku aktivistů na inzerenty, aby na tuto platformu neumisťovali reklamu.

Reklama tvoří velkou část příjmů společnosti Twitter. Musk se minulý týden v otevřeném dopise obrátil na reklamní zákazníky podniku, ve kterém se snaží vysvětlit, proč se rozhodl firmu koupit, a vyvrací obavy o její budoucí vývoj pod jeho vedením. Twitter by se podle něj neměl stát „místem hrůzy“, kde lze říci cokoliv bez následků. Kritici se však obávají, že změna vlastníka povede k méně moderovanému obsahu, což podpoří nenávistné projevy na síti.

Twitter ztrácí čtyři miliony denně. Není jiná možnost, komentoval propouštění Musk

Internet a PC

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám