Hlavní obsah

Česká počítačová hra Operation Flashpoint uspěla po celém světě

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Počítačová hra Operation Flashpoint, jejíž prodej byl zahájen 22. června 2001, zaznamenala obrovský úspěch po celém světě a jejího tvůrce, společnost Bohemia Interactive (BI), zařadila mezi přední firmy oboru. Hra, která je simulací válečného konfliktu mezi SSSR a Západem v době studené války, nabídla do té doby nevídanou interakci s prostředím.

Foto: archív tvůrců

Operation Flashpoint

Článek

Prodalo se jí více než 1,2 milionu kopií, získala několik průmyslových ocenění, byla chválena kritiky i hráči a na několik týdnů ovládla první místa prodejnosti v řadě zemí, včetně USA a Velké Británie. Později Bohemia Interactive vytvořila rovněž populární rozšíření Arma, z Operation Flashpoint čerpá například i další titul studia DayZ.

„Dvanáct programátorů pracovalo pět let na hře Operation Flashpoint, jež po svém zobrazila, co pro jejich otce bylo povinně svaté: 'spravedlivý boj' Varšavské smlouvy proti NATO a krajinu plnou trabantů a škodovek. Výsledek? Celoevropská senzace, první místa na hitparádách v Británii a Německu, tři sta tisíc prodaných her a téměř půlmiliardové tržby za dva měsíce. Tvůrčí lidé podali větší exportní výkon než mnohé zavedené firmy, které se tvrdošíjně snaží vyžít ze staré slávy," napsaly v srpnu 2001 Hospodářské noviny s tím, že za pozornost stojí i to, že firma dosáhla bezprecedentního úspěchu na hi-tech trhu, aniž by žádala o exportní dotace či státní pomoc.

Pandemie vývoj her v Česku nezastavila, tržby dokonce rostly

Hry a herní systémy
Foto: archív tvůrců

Operation Flashpoint

Společnost Bohemia Interactive založili bratři Ondřej a Marek Španělé v roce 1999 a postupně se stala významným hráčem herního průmyslu. Server Lupa.cz v lednu uvedl, že herní studio BI loni utržilo přes 1,6 miliardy korun s tím, že ale nejde o údaje z účetní závěrky. O rok dříve tržby BI dle serveru činily 997 milionů korun a zisk 425 milionů korun. BI, která zaměstnává 350 lidí, loni dle serveru prodala 5,7 milionu kopií svých her.

Operation Flashpoint byla základem i pro softwarový simulátor, který dokáže trojrozměrně zobrazit kterékoli místo na Zemi. Aplikaci využívají armády NATO nebo záchranáři pro nacvičování svých zásahů. Ten vytvořila společnost Bohemia Interactive Simulations (BISim). BISim a BI byly v minulosti propojené přes jednoho ze zakladatelů herního studia Marka Španěla, společnost BISim ale v roce 2013 koupil podle médií za stovky milionů korun globální investiční fond Riverside.

Foto: archív tvůrců

Operation Flashpoint

Může se vám hodit na Zboží.cz:

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám