Článek
Populární elektronickou hru Angry Birds uvedlo Rovio na trh v roce 2009. Se stejnojmennou značkou pak expandovala také do televizního seriálu, filmu či na vzdělávací dětská hřiště. Jinou obdobně populární elektronickou hru ale od té doby nevytvořila.
A to je patrně hlavní důvod, proč výhled na další fiskální období příliš pozitivní není.
V loňském roce se totiž celkové tržby zvýšily o 55 procent na 297,2 miliónu eur (7,5 miliardy Kč). Z toho mimochodem 55,9 procenta činily příjmy z her a 50,5 % z licencí na značku. Celkově tak provozní marže podniku za loňský rok přesáhla hranici 20 %.
Letos ale však bude situace podle vedení studia Rovio jiná, provozní zisk se bude pohybovat pouze v rozmezí 9 až 11 procent. Analytici sice soudí, že to bude o něco více – 14,5 procenta, i tak je to ale citelně méně než loni.
Za horším výhledem stojí především plány podniku na investice do marketingu a dalších odvětví byznysu. Na zveřejněnou zprávu ve čtvrtek reagovaly akcie podniku poklesem o 40 procent.
Jednoduchý koncept
Společnost Rovio poprvé představila hru Angry Birds v roce 2009. Od té doby přicházejí tvůrci s novými díly pravidelně. Základní děj je ale vždy stejný. Zástupci ptačí říše jsou naštvaní, protože jim představitelé vepřového království ukradli vajíčka a chtějí si je udělat k večeři.
Cílem je nasměrovat ptáčky tak, aby „pozabíjeli“ všechna prasata. Ve hře se přitom objevují zástupci různých čeledí, přičemž každý má jiné přednosti. V některých dílech jsou hrdinové dokonce vybaveni různými zbraněmi, jako jsou hvězdné meče či pistole s laserovými paprsky.
Může se vám hodit na službě Zboží.cz: