Článek
Počítače s těmito grafickými kartami byly tehdy velice drahé. IBM 8514 uměl vykreslit scénu v maximálním rozlišení 1024x768 pixelů, avšak pouze ve 256 barvách. Obraz byl obnovován pouze 40x za vteřinu.
Používanější proto bylo nižší rozlišení 640x480 obrazových bodů s frekvencí 60 Hz. I tak to bylo málo. Uživatelé si museli na příchod výkonnějších grafik ještě pár let počkat.
Na Měsíc s mizivým výpočetním výkonem
V době, kdy k Měsíci vzlétal Buzz Aldrin (rok 1969), měla jeho raketa výpočetní výkon menší než dnešní mobil. Fotorealistické digitální simulace v trenažérech, které by připravily kosmonauty na cizí prostředí, nebyly možné.
Na konferenci v San Jose na to zavzpomínala i astronautka Eileen Collinsová. Přestože se do vesmíru dostala mnohem později než Aldrin, byly i v její době simulace vcelku primitivní. Dnes už vypadají díky pokročilým grafickým kartám realisticky a dovolují napodobit mimozemské prostředí.
Kosmonaut tak má povědomí o tom, co jej na cizí planetě, nebo v nové vesmírné lodi může čekat. „Je až neuvěřitelné, co jsme tehdy vůbec dokázali,“ dodal Aldrin na adresu tehdy beznadějně nevýkonných počítačů.