Hlavní obsah

Facebook se chce přejmenovat

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Když se řekne Facebook, drtivá většina lidí si vybaví nejznámější sociální síť na světě. Je to ale zároveň název společnosti, která tuto sociální platformu provozuje. Právě to by se mělo ale už v dohledné době změnit, jak upozornila agentura Reuters.

Upoutávka na film Ready Player One: Hra začíná Video: Vertical Ent.

 
Článek

Za plánem na přejmenování vlastní společnosti stojí samotný šéf Facebooku Mark Zuckerberg. Ten sice zatím nic oficiálně nepotvrdil, ale podle serveru The Verge bychom se měli dočkat nového názvu již v příštím týdnu.

Zuckerberg údajně tlačí na přejmenování Facebooku kvůli tomu, že chce jasně oddělit sociální platformu od budoucích záměrů firmy. Podnik totiž několik posledních měsíců pracuje na plánech vlastního metaversu – virtuálního vesmíru.

Foto: Marcio Jose Sanchez, ČTK/AP

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg

Ten by měl sloužit k prezentaci produktů i hraní her. Má to být místo, kde se budou potkávat zkrátka všichni lidé, využívat přitom k tomu budou systémy pro virtuální realitu. S trochou nadsázky lze říct, že si tvůrci vypůjčili celý nápad z knihy Ready Player One, kterou napsal Ernest Cline.

Pokud vás náhodou tento příběh minul – připomínáme, že jde o strhující dobrodružný thriller z blízké budoucnosti, kde prakticky celý svět tráví všechen svůj volný čas ve virtuální realitě, ve hře zvané OASIS. Je to místo, kde mohou lidé utéct od svých všedních starostí, mohou se zde bavit, závodit, cestovat, studovat, zamilovat se… Zkrátka dělat vše, co je napadne.

A podobně má fungovat také metaverse v podání Facebooku. Minulý týden podnik dokonce oznámil, že se bude snažit přijmout 10 000 lidí v Evropě, kteří budou v následujících 10 až 15 letech pracovat na tvorbě „virtuálního vesmíru“.

Facebook není jedinou společností, která na metaversu pracuje. Podobné ambice má také herní studio Epic Games, které stojí za populárním hitem Fortnite.

Epic chce virtuální svět, Facebook rovnou celý vesmír

Hry a herní systémy

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám