Článek
Metal Gear Solid patří mezi nejprodávanější hry Konami. Podobně úspěšným titulem je také Pro Evolution Soccer, kterým firma útočí na konkurenční fotbalovou sérii FIFA společnosti Electronics Arts.
Zástupci Konami se s plány na zfilmování titulu Metal Gear Solid svěřili na výstavě zábavní techniky a her Electronic Entertainment Expo (E3). Šéf společnosti Kazumi Kitaue však dodal, že jeho firma nechce nést finanční náklady spojené s natáčením. Konami se tak zachová velice podobně jako v případě hry Silent Hill, kdy produkci filmu zaplatila studia TriStar Pictures a Sony.
"Jsme odborníky na hry, ne na filmy. Každý film totiž lépe než my zpracuje specializovaná společnost," uvedl Kitanue.
Výroba filmu Silent Hill stála přibližně 14 miliónů dolarů. Sony a TriStar Pictures jeho produkci svěřili zvláštní skupině, která se zaměřuje na nízkorozpočtové tituly. O to větší bylo překvapení, když se Silent Hill v dubnu stal nejnavštěvovanějším snímkem v Severní Americe.
Konami v příštím roce očekává vyšší zisky z prodeje herní série Pro Evolution Soccer. V tuto dobu probíhající fotbalové mistrovství světa má prodeje jejího zábavního softwaru zvýšit o 10 procent, za "příznivých podmínek pak o 20 - 30 procent," podotkl Kitaue.
"Příznivými" podmínkami myslí Kitanue dobré výsledky japonského týmu, které by v této zemi odstartovaly vlnu zájmu o virtuální fotbal. Podle Kitanueho bude rovněž skvělé, pokud si dobře povedou týmy Británie, Německa a Francie - "jsou to totiž velké trhy, a pokud nebudou eliminovány v pozdějších stádiích, bude to pro nás jednoznačné plus".