Hlavní obsah

Snaží se získat citlivé informace. Podvod poznají jen pozorní

Novinky, mif

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Internetem se začal šířit nový e-mail, ve kterém se podvodníci vydávají za zástupce České spořitelny. Tvrdí, že je potřeba obnovit přístup do internetového bankovnictví. Ve skutečnosti se však pouze z důvěřivců snaží vylákat citlivé osobní údaje, aby se mohli snáze dostat na jejich bankovní účty, varovala Česká spořitelna.

Foto: Novinky

Ilustrační foto

Článek

„Podvodná zpráva vzbuzuje dojem, že byla zaslána Českou spořitelnou. Součástí zprávy je přiložený aktivní odkaz, který po kliknutí zobrazuje podvodnou obrazovku, která vypadá jako rozšířenější přihlašovací obrazovka internetového bankovnictví Servis 24 a vyžaduje zadání citlivých údajů,“ uvedli zástupci banky.

Žádné podobné výzvy ale banka svým klientům nikdy neodesílá. „Jestliže se vám v internetovém bankovnictví zobrazí žádost o vyplnění vašich citlivých údajů, nikdy je nevyplňujte. Banka touto formou nikdy po svých klientech nepožaduje sdělení jejich citlivých údajů,“ doplnili.

Foto: Česká spořitelna

Ukázka podvodného e-mailu

Podvod přitom mají šanci poznat pozornější uživatelé, byť je imitace prostředí služby Servis 24 věrohodná. Internetová adresa totiž nevede na web spořitelny, ale na stránky rodrigojucarep.com.br.

Přestože tímto podvodem se počítačoví piráti snaží vylákat především citlivé údaje o klientech České spořitelny, není vyloučeno, že na případnou komunikaci navážou se snahou o sdělení dalších informací. Například autentizačního kódu k platbám.

Foto: Česká spořitelna

Ukázka podvodného internetového bankovnictví, na které se lidé dostanou prostřednictvím odkazu v e-mailu.

„Pokud by vás kontaktovala osoba, která se bude vydávat za pracovníka banky a bude se jménem banky snažit ověřit s vámi prováděnou platbu a vyžadovat sdělení kódu z autorizační SMS zprávy, nikdy autorizační kód z SMS zprávy nesdělujte, jedná se o útočníka, který zneužívá jméno banky,“ uzavřeli zástupci banky.

Pokud uživatelé zaznamenali neobvyklé chování služby Servis 24, mohou se obrátit na bezplatnou informační linku České spořitelny 800 207 207.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám