Hlavní obsah

Akcionáři žalují Yahoo kvůli odmítnutí nabídky Microsoftu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

NEW YORK

Americkou internetovou společnost Yahoo Inc. žaluje sedm akcionářů. Těm se nelíbí postup vedení firmy po nabídce Microsoftu, který za převzetí Yahoo nabídl v přepočtu 695,6 miliardy korun.

Článek

Zástupci Yahoo to uvedli v prohlášení pro americkou Komisi pro cenné papíry a burzy. Vedení Yahoo odmítlo na počátku tohoto měsíce nabídku na převzetí od Microsoftu, protože se mu zdála příliš nízká.

Yahoo od zamítnutí nabídky jedná o možné spolupráci s dalšími partnery. Microsoft se pak začal připravovat na sesazení desetičlenné správní rady Yahoo, včetně spoluzakladatele a generálního ředitele Jerryho Yanga, a nepřátelské převzetí firmy.

Bezvýchodná situace přiměla akcionáře k podání žalob. Podle Yahoo podali čtyři akcionáři žalobu v Kalifornii a tři penzijní fondy, které vlastní akcie Yahoo, podaly žalobu v Delaware. Akcionářům se hlavně nelíbí, že vedení zamítlo dohodu, aniž by se snažilo s Microsoftem vyjednat lepší podmínky. Obávají se také, že snaha zabránit převzetí by mohla mít negativní vliv na cenu akcií.

Yahoo hledá "lepší" nabídku

Yahoo od odmítnutí nabídky Microsoftu hledá nové možnosti, které by pro akcionáře představovaly vyšší zisk než nabídka Microsoftu. Mimo jiné zvažuje spojení sil s MySpace.com či vytvoření aliance s internetovou firmou Google, jejíž silné postavení na internetovém trhu přimělo Microsoft k podání nabídky na Yahoo. Většina analytiků však věří, že Microsoft nakonec Yahoo získá.

Nabídka Microsoftu představovala v den podání prémii k tehdejší ceně akcií 62 procent. Část nabídky však byla v akciích Microsoftu a ty od té doby kvůli odmítnutí nabídky oslabily. Hodnota nabídky se tak nyní snížila na zhruba 28,94 dolarů za akcii.

Pokud by se firmy Yahoo a Microsoft daly dohromady, vznikl by v počítačových technologiích světový gigant a významný rival kolosu Google. Ten je lídrem v internetovém vyhledávání a reklamě na webu.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám