Hlavní obsah

Kvůli karanténě začal prodávat dorty přes internet

28. 6. 2020, 12:01
Právo, Jakub Svoboda

Epidemie a protikoronavirová opatření vlády uzavřely gastronomické provozy po celé zemi. Řada hospod či kaváren proto narychlo otevřela výdejová okénka, některé zkusily i rozvoz.

Foto: Petr Hloušek, Právo

Výroba dortů v kavárně v Jungmannově ulici v Praze

Článek

Spolumajitel populárních pražských kaváren If Café Jan Ševěček šel ještě dál, spustil e-shop a začal prodávat dorty, dezerty či sendviče přes internet. Že si objednávají jídlo domů, si mnoho lidí už zvyklo, ale že si nechávají posílat dorty ve špičkové chuťové i designové kvalitě, to tu ještě nebylo.

„Brzy jsme měli stovky objednávek. Půjčili jsme si elektro autíčka od firmy, která dělá carsharing po Praze. Od kamarádů z Ostravy jsem si půjčil tři auta a začali jsme po Praze rozvážet dorty. Dostalo se to do takových čísel, že jsme potřebovali rychle otevřít druhou výrobu, nestíhali jsme vyrábět,“ řekl Právu Ševěček.

Koronavirus srazil útraty v restauracích až o půlku, zahrádky mnohé podniky zachránily

Finance

Lidé podle něj objednávali dorty nejen pro sebe, případně příbuzné a známé v Praze, ale i pro personál v nemocnicích.

„Například paní z Kravař to poslala sestřičkám do fakultní nemocnice v Praze. Najednou vzniklo něco, čím uděláte radost. Nepošlete květiny, ale pošlete dorty. Najednou lidé zjistili, že se nemusí oblékat, složitě parkovat a jít si pro dorty, ale že jim je přivezeme v prvotřídní kvalitě,“ dodal Ševěček.

Češi oblíbené restaurace nechtějí nechat padnout, jídlo si objednávají

Koronavirus

E-shop kvůli rostoucímu zájmu hodlá dál postupně rozšiřovat a od července spustit jeho novou formu intuitivního ovládání. „Našli jsme prostor, kde postavíme další kavárnu, která má separátní vstup, aby řidiči chodili pro objednávky bočním vstupem a nerušili atmosféru kavárny, která tvoří celkový dojem z našich produktů,“ přiblížil Ševěček své další plány.

On-line prodej spustily v době vrcholící epidemie třeba i některé pivovary, konkrétně Moravia a Lucky Bastard ze skupiny Czech Craft Beers.

„Strávili jsme hodně času přemýšlením, jak se se situací popasovat, nakonec jsme vymysleli e-shop a zaváželi jsme i přímo k zákazníkům. Propad odbytu byl nakonec jen asi 30 nebo 35 procent, což vůbec není tak strašné, jak se jevilo na začátku,“ prohlásil už na konci května Jan Grmela z Czech Craft Beers.

Pandemie nejspíš změní nákupní zvyklosti Čechů

Koronavirus

Reklama

Související témata:

Výběr článků