Hlavní obsah

Značku Armani vede nový šéf

Italský módní návrhář Giorgio Armani vybudoval stejnojmennou značku luxusního oblečení, brýlí nebo parfémů a vedl ji padesát let. Poté, co minulý měsíc zemřel, nastoupil do funkce šéfa značky jeho dosavadní zástupce Giuseppe Marsocci. Má dohlédnout na prodej podílu v módním domě někomu ze skupiny LVMH, L’Oréal nebo EssilorLuxottica, což bylo Armaniho přání.

Foto: Reuters

Zesnulý módní návrhář Giorgio Armani pózuje v jednom ze svých butiků v Římě.

Článek

Firma ve čtvrtek podle britského listu The Financial Times uvedla, že Marsocci byl zvolen díky více než 35letým mezinárodním zkušenostem v oblasti módy a luxusního zboží, z toho dvacet tři let pracuje ve skupině Armani.

Zesnulý návrhář v závěti označil za tři preferované zájemce o podíl ve firmě francouzský luxusní konglomerát LVMH, kosmetického giganta L’Oréal a výrobce brýlí EssilorLuxottica.

Jeden ze zájemců má ve skupině Armani získat patnáctiprocentní podíl, transakce by měla proběhnout v následujících 18 měsících.

Společnosti L’Oréal a EssilorLuxottica už drží licence na výrobu parfémů, respektive brýlí značky Armani. Lidé blízcí LVMH loni deníku The Financial Times řekli, že Bernard Arnault, miliardář ovládající francouzskou skupinu, značku Armani dlouhodobě sleduje.

Pokud by se prodej nepodařil, vyjádřil Armani v závěti přání, aby jeho dědicové usilovali o vstup skupiny na burzu. Analytici odhadují hodnotu firmy na více než sedm miliard eur (330 miliard korun).

Nový šéf společnosti Armani bude podřízen Leu Dell’Orcovi, předsedovi skupiny a pravé ruce Giorgia Armaniho. Silvana Armani, neteř Giorgia Armaniho, byla jmenována místopředsedkyní.

Marsocci ve skupině zastával několik funkcí, mimo jiné působil jako šéf amerického byznysu Armani. Naposledy pracoval v Miláně přímo po boku zesnulého návrháře jako globální obchodní ředitel a zástupce generálního ředitele.

Výběr článků

Načítám