Hlavní obsah

Začala stavba 1,7 km dlouhé tramvajové tratě z Modřan na Libuš

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Cestující v pražské MHD by se měli brzy dostat tramvají až do Libuše. Dopravní podnik (DPP) v pátek zahájil stavbu prodloužení trati ze stanice Sídliště Modřany.

Foto: Mapy.cz, Novinky

Trasa tramvajové tratě z Modřan na Libuš

Článek

Nová trať bude měřit 1,7 kilometru a budou na ní čtyři páry zastávek (vizualizace zde). Na trase bude jezdit linka číslo 17, která nyní končí na smyčce v Modřanech. První cestující se po trati svezou v červnu 2023. Novinářům to v pátek řekli náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě) a generální ředitel DPP Petr Witowski. Stavba vyjde na 304,17 milionu Kč a postaví ji konsorcium firem OHLA ŽS a Strabag Rail.

„Důležitost trati je hlavně v tom, že přivedeme kapacitní kolejovou dopravu na okraj města na Libuš a Kamýk, tedy do sídlišť, která dosud obsluhovaly pouze autobusy. Tím vlastně nahrazujeme historické manko MHD, kdy okrajové části, přestože to byla zmíněná sídliště, byla obsloužena takto nekvalitně,” řekl Scheinherr.

Metro D se začne stavět v druhé polovině dubna

Ekonomika

Dělníci v uplynulých dnech již začali kácet stromy rostoucí v trase kolejí. „Tyto práce začaly v předstihu, abychom stihli období vegetačního klidu,” řekl Witowski. Trať se zastávkami Modřanský vodojem, Observatoř Libuš, Sídliště Libuš a Libuš naváže na stávající obratiště Sídliště Modřany, odkud povede podél ulice Generála Šišky k sídlišti Libuš a křižovatce s Novodvorskou ulicí. Po Novodvorské ulici pak povede k plánované stanici metra D Libuš. Nynější smyčku v Modřanech podnik bourat nebude a v budoucnu ji využije při výlukách a jiných mimořádnostech v provozu.

Po dokončení plánuje město a DPP prodloužit trať až na Nové Dvory. U autobusové zastávky Pavlíkova proto bude trať nejprve končit úvratí a následně dočasnou smyčkou. Smyčku Libuš DPP postaví sám. V budoucnu se tak tramvají lidé svezou ke dvěma novým stanicím metra D, a sice Libuš a Nové Dvory. Prodloužení až na Nové Dvory lze podle DPP očekávat zhruba v horizontu pěti let.

Nové smyčky

DPP zahájil stavbu nové smyčky u stanice metra A Depo Hostivař, v září získal stavební povolení na prodloužení trati z Divoká Šárky na sídliště Dědina. Podnik již dokončuje prodloužení trati z Barrandova do Holyně. „Na příští týden plánujeme slavnostní otevření této trati a budeme pokračovat stavbou z Holyně dále do Slivence,” řekl Witowski.

V uplynulých měsících DPP dokončil také novou smyčku na Zahradním Městě a zprovoznil prodlouženou trať z Pražského povstání na Pankrác. Plánuje se i trať z Kobylis do středočeských Zdib.

Reklama

Výběr článků

Načítám