Článek
V loňském roce hospodaření společnosti negativně zasáhly skoro o pětinu vyšší provozní náklady (bez započtení paliva), a hlavně kapacitní omezení, kdy 42 úzkotrupých letadel Airbus bylo mimo provoz kvůli problémům s motory od amerického dodavatele Pratt & Whitney.
Problém navíc přetrvává: do konce první poloviny fiskálního roku 2026 bude uzemněno stále asi 34 letadel, uvedla společnost.
„Dopad uzemnění (letadel) má dlouhodobý nepříznivý dopad na jednotkové náklady,“ uvedl pro agenturu Bloomberg Gerald Khoo, analytik společnosti Panmure. Nárůst nepalivových nákladů je podle něj horší, než předchozí komentáře společnosti naznačovaly.
Generální ředitel aerolinek József Váradi uvedl, že rok 2027 „bude rokem velkého obratu“. Do té doby ale problém s motory přetrvá, dodal.
Investory zklamalo také to, že společnost odmítla v této fázi roku poskytnout hospodářský výhled pro fiskální rok 2026, a to s odvoláním na omezenou viditelnost v podnikání.
Akcie Wizz Air kótované na burze v Londýně byly ve čtvrtek dopoledne ve volném pádu, když klesaly až o 27 procent, což je nejvyšší jednodenní pokles za více než pět let, upozornil Bloomberg.