Článek
Předvánoční slevová akce Black Friday podle původní tradice z USA platí poslední pátek v listopadu, jenže v Česku ji obchodníci už před lety rozšířili prakticky na celý listopad.
Z průzkumu finanční společnosti Revolut mezi tisícovkou respondentů vyplývá, že během Black Friday bude letos 39 procent lidí nakupovat především na internetu, kdežto hlavně v kamenných prodejnách se chystá vybírat 22 procent dotázaných.
Z průzkumu pro největší tuzemský e-shop Alza.cz pak vyplývá, že ve výprodejích v rámci akce plánuje letos určitě nakoupit 27 procent Čechů a dalších 55 procent se rozhodne podle toho, jaká bude nabídka.
Seznam e-shopů zapojených do Black Friday mohou zákazníci najít například na serveru Zboží.cz.
Někteří prodejci přitom akci protahují až do začátku prosince, případně do odvolání. Nabídky potvrzují, že ve slevách se nabízí kdeco včetně zájezdů, rozličných zážitkových akcí, kuchyní na míru nebo nábytku.
Například cestovní agentura Invia láká na slevy na zájezdy s různými cestovními kancelářemi až ve výši 50 procent. Například lyžařský zájezd do italských Dolomit v březnovém termínu na týden s polopenzí a autobusovou dopravou vyjde pod 11 tisíc korun na osobu. Mezi zážitky ve slevě jsou třeba škola smyku nebo tandemový seskok padákem zlevněný z 5200 na 3400 korun.
„Na základě dostupných dat vidíme, že si uživatelé na Zboží.cz před nákupem častěji porovnávají ceny produktů. Předpokládáme, že tento trend souvisí s ověřováním slev. Například počet zobrazení v kategorii hraček vzrostl od září o více než tři sta procent,“ řekl Novinkám analytik Zboží.cz Vojtěch Poleno.

