Hlavní obsah

Ve 3. čtvrtletí porušilo zákon 80 procent kontrolovaných e-shopů

Čtyři pětiny internetových obchodů, které ve třetím čtvrtletí kontrolovala Česká obchodní inspekce (ČOI), porušily zákon. Inspektoři provedli od začátku července do konce září 177 kontrol, které byly zaměřené na nabídku a prodej výrobků po internetu. Nedostatky zjistili ve 142 případech, uvedl v tiskové zprávě mluvčí České obchodní inspekce (ČOI) Jiří Fröhlich. Ve druhém čtvrtletí byl podíl zjištěných nedostatků podobný.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto.

Článek

„Kontroly ČOI potvrdily, že i ve 3. čtvrtletí 2022 přetrvávají nedostatky zejména u poskytování kompletních informací o prodávaných výrobcích. V některých případech se obchodníci uchýlili i k nekalé obchodní praktice. Česká obchodní inspekce se bude segmentu internetového obchodování důsledně věnovat a kontroly budou dále pokračovat,“ uvedl ředitel ČOI Jan Štěpánek.

Kontrolují ty, kde jsou stížnosti

Zjištěné procento porušení právních předpisů neodráží reálnou úroveň elektronického obchodování v ČR, protože kontroly České obchodní inspekce jsou cílené převážně na obchodníky, na které inspekce eviduje stížnosti spotřebitelů nebo má důvodné podezření, že by mohlo docházet k porušování zákonů, podotkl mluvčí.

Právní moci nabylo ve třetím čtvrtletí 192 pokut pro podnikající v on-line prostředí, celkem za 3,2 milionu korun. Nejvyšší pokutu uložili inspektoři společnosti Kovonástroje, s. r .o., která prostřednictvím internetových stránek www.kovonastroje.cz mimo jiné prodávala respirátor FFP2/KN95, model 9052A, který ze zákona nemohl být vůbec prodáván na tuzemském trhu, protože nebyl opatřen značkou shody CE.

Inspekce nařídila stáhnout nefunkční čínský respirátor

Ekonomika

Součástí sankce 300 000 korun jsou podle mluvčího i další zjištěná porušení právních předpisů.

Druhou nejvyšší pokutu, a to 250 000 korun, vyměřila inspekce společnosti FINALTY TARGET MEDIA, s. r. o., která provozuje webové stránky https://mollio.cz. Spotřebiteli podle ČOI jasným a jednoznačným způsobem nesdělila, že se nejedná o takzvaný klasický obchodní model internetového obchodu, ale že jde „pouze“ o zprostředkování prodeje výrobků, kdy prodávajícím je třetí subjekt ze země mimo EU, obvykle z Číny. „Tím se dopustila klamavé obchodní praktiky,“ uvedla inspekce.

Při výběru e-shopu hledí Češi především na recenze

Finance

Reklama

Výběr článků

Načítám