Článek
"Písemnou žádost jsme antimonopolnímu úřadu zaslali. Ten však naši leteckou společnost i Travel Service požádal o doplňující informace," řekla včera Právu mluvčí ČSA Jitka Novotná.
Travel Service by České aerolinie chtěly přeměnit ve svou stoprocentní dceřinou společnost. Pod její hlavičkou by zřejmě provozovaly nejen charterovou, ale i nízkonákladovou dopravu. Tu Travel Service úspěšně odstartoval loni v květnu pod značkou Smart Wings.
Na dotaz, zda by v případě kladného stanoviska ÚOHS mohlo ke spojení obou dopravců dojít už letos, Novotná odpověděla: "Na to nelze zatím odpovědět. Rozhodování ÚOHS potrvá ještě nějaký čas, možná i tři měsíce. Teprve pak by mohlo začít vlastní jednání s Travel Service o konkrétních podmínkách případné fúze."
Zájem o klienty Čedoku
ČSA by tímto spojením získaly také klienty cestovní kanceláře Čedok, s níž je majetkově propojena skupina Unimex, které patří Travel Service. "Zajímá nás zejména nabídka dlouhodobé spolupráce s Čedokem a dalšími cestovními kancelářemi, stojícími za Travel Service," potvrdil už dříve Právu prezident ČSA Jaroslav Tvrdík.
Travel Service zůstává českou jedničkou v charterové dopravě. "Očekáváme, že letos přepravíme na nepravidelných letech jeden milión pasažérů, o patnáct procent více než loni," sdělila ČTK mluvčí Travel Service Vladimíra Dufková.
Ještě výraznější meziroční růst předpokládají letos v oblasti nepravidelné přepravy České aerolinie. Ty na charterových letech přepravily za letošní první čtvrtletí 66 500 pasažérů, čtyřikrát více než ve stejném loňském období, a za celý letošní rok by to mělo být kolem 690 tisíc cestujících.
Pokles naopak očekává společnost Fischer Air. Ta letos v ČR využívá pouze dva letouny, o jeden méně než loni, a plánuje tak přepravit jen 300 tisíc cestujících, o třetinu méně než loni.