Článek
Constellation Brands vyrábí piva Modelo a Corona v Mexiku, dříve prodeje těchto značek v USA rostly především díky jejich oblibě mezi hispánskou komunitou. To se ovšem nyní mění pod tlakem Trumpovy administrativy na masové deportace, píše CNN.
Mnoho latinskoamerických zákazníků, ať už jsou v zemi legálně, nebo nelegálně, se podle firemních průzkumů bojí kvůli imigračnímu tlaku vycházet na veřejnost, do obchodů, restaurací a barů. Velké večírky a oslavy, kde často teklo pivo proudem, omezili nebo zrušili. V některých oborech, kde pracují přistěhovalci, se propouští, takže se zhoršila i jejich ekonomická situace a oni musí šetřit.
Už není nejprodávanější
Prodeje piva Constellation Brands v USA klesly v minulém čtvrtletí o 8,7 procenta a firma čeká další propad. Constellation varovala ve zprávě pro burzu investory, že změny v imigračních zákonech „ovlivňující spotřebitele, zejména hispánské spotřebitele“, představují riziko pro její podnikání.
Kvůli propadu letos značka Modelo Especial přišla o titul nejprodávanějšího piva v USA, kterou vystřídalo pivo Michelob Ultra. Akcie Constellation Brands letos klesly téměř o 40 procent, což je jeden z nejvýraznějších poklesů v rámci indexu akcií největších firem S&P 500.
Problémy firmy ukazují, jak imigrační politika prezidenta Trumpa zasáhla nečekaná zákoutí ekonomiky a zmařila sázky některých z největších amerických firem na rostoucí kupní sílu latinskoamerických spotřebitelů.
„Latinskoameričtí zákazníci změnili své nákupní chování, což velice poškozuje náš byznys,“ prohlásil už v říjnu generální ředitel Constellation Brands Bill Newlands.
Tyto tlaky zasáhly Constellation silněji než většinu společností, protože Latinoameričané tvoří přibližně polovinu jejich zákazníků, což je zdaleka největší koncentrace v odvětví. Kalifornie, domov největší latinskoamerické populace v Americe a hlavní cíl razií americké imigrační a celní služby, je také největším trhem Constellation, připomíná CNN.


