Hlavní obsah

T-Mobile zvýšil v prvním čtvrtletí provozní zisk o šest procent

Operátor T-Mobile zvýšil v letošním prvním čtvrtletí tržby o 3,8 procenta na 7,2 miliardy korun. Provozní zisk EBITDA se zvýšil o 6,2 procenta na 3,08 miliardy Kč.

Foto: Dado Ruvic, Reuters

Ilustrační foto

Článek

Spotřeba dat v mobilní síti vzrostla o 57 procent. Firma to v pátek oznámila v tiskové zprávě. Konkurence dosud výsledky neoznámila.

Mobilní služby společnosti T-Mobile využívalo v prvním čtvrtletí 6,3 milionu zákazníků, což je meziročně o 2,5 procenta více.

Vzrostl především podíl tarifních zákazníků, kterých je 3,7 milionu, oproti mírnému poklesu počtu zákazníků využívajících předplacené karty.

I v prvním čtvrtletí pokračoval trend snižujícího se objemu provolaných minut, který meziročně klesl o 11 procent.

Rychlejší internet v Česku. Vodafone a T-Mobile vybudují téměř milion optických přípojek

Internet a PC

Počet uživatelů pevného internetu se zvýšil o sedm procent na 401 tisíc, televizní služby využívalo 219 tisíc zákazníků, tedy o desetinu meziročně více.

Na poli vysokorychlostního internetu byla zásadním počinem prvního čtvrtletí dohoda T-Mobile s Vodafonem o výstavbě a vzájemném zpřístupnění vysokorychlostní infrastruktury.

Projekt v praxi přinese i efektivnější a šetrnější přístup k životnímu prostředí a menší zásahy do života lidí a infrastruktury měst. Bude potřeba méně výkopových i stavebních prací, což zkrátí celkový čas výstavby.

„Naším dlouhodobým cílem je pokrytí celého Česka vysokorychlostním internetem. Stabilní a dostupné připojení zvládající velký objem přenášených dat je pro konkurenceschopnost lokálních firem, ale vůbec celé země naprosto klíčové,” uvedl generální ředitel José Perdomo Lorenzo.

„Už v loňském roce se nám podařilo přivést k optice 284 000 domácností v 75 městech a dohoda o spolupráci nám umožní postup výstavby klíčových infrastruktur výrazně zrychlit,” dodal.

Mobilní data máme pořád dražší než Poláci, Chorvati i Rakušané

Mobil

Specializovaná divize T-Business, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, Průmysl 4.0, ale také IT služby spojené s cloudem a datovými centry, tvoří už 42 procent celkových tržeb T-Mobilu.

Divize provozuje sedm datových center a cloudové služby s více než 3500 virtuálními servery.

V souvislosti s digitální transformací představila mateřská skupina Deutsche Telekom na konci února novou podobu svého loga.

Nové, kompaktnější, jednotné logo pro celý svět má ve svém středu písmeno „T”, které bude také v centru komunikace.

Zároveň větší důležitost získává korporátní magentová barva, která bude postupně včleňována i do názvů jednotlivých produktů.

V České republice je to například možnost sdružit si více služeb do jedné pod názvem Magenta 1.

Reklama

Výběr článků

Načítám