Hlavní obsah

Slevy na Black Friday byly ve skutečnosti pětinové

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Skutečná výše slev, které v rámci akce Black Friday letos nabízely české e-shopy, dosahovala v průměru 10 až 20 procent. Byly tak výrazně nižší než průměrně uváděných 30 procent a někdy až 80 procent. Vyplývá to ze zjištění služby Hlídač shopů.

Foto: Andrew Kelly, Reuters

Ilustrační foto

Článek

Slevy se u těch největších e-shopů týkaly většinou jednoho až dvou procent veškerého nabízeného zboží, což znamená přibližně 10 000 produktů. Velcí prodejci již s cenami kvůli optickému zvýšení slev většinou nemanipulovali. Z reálných cen vycházeli při zlevňování velké e-shopy jako Alza.cz, Mall.cz nebo CZC.cz.

„Loni jsme navázali spolupráci s Hlídačem shopů a letos nám pomohli udělat cenový audit jak pro náš srpnový, tak zejména listopadový Black Friday. Sice jsme komunikovali nižší slevy, ale jsem přesvědčen, že zákazníci ocení transparentnost slev,“ uvedl místopředseda představenstva Alzy Petr Bena.

Rekordní Black Friday: Útraty v e-shopech překročí miliardu

Finance

I letos se ale našly obchody, které využily Black Friday ke klamání svých zákazníků. Zdražily produkty na několik dnů těsně před akcí, aby je pak mohly zlevnit. Například prodejce Okay podle Hlídače cen manipuloval s cenami, aby uměle navýšil slevu, propagovaná sleva tak byla v průměru 44 procent, ve skutečnosti v průměru zlevnil jen o jedno procento.

E-shopům vzrostly během Black Friday tržby oproti loňsku o 42 procent, oproti letošnímu dennímu průměru pak až o 134 procent. Nejvíce rostl zájem o prodej hraček či elektroniky.

Česká pošta během Black Friday a následného víkendu převzala do přepravy dvakrát tolik zásilek co loni. V jednu chvíli měla podle mluvčího pošty Matyáše Vitíka ve své síti 1,08 milionu zásilek, zatímco loňský rekord byl půl milionu.

Reklama

Výběr článků

Načítám