Článek
V motoristickém segmentu sezónně očištěné tržby meziměsíčně stagnovaly, meziročně vzrostly o 6,9 procenta a bez očištění o 8,2 procenta. Za ubytování a stravování se sezónně očištěné tržby meziměsíčně snížily o jedno procento a neočištěné meziročně vzrostly o 1,8 procento.
V motoristickém segmentu sezónně očištěné tržby meziměsíčně stagnovaly, meziročně vzrostly o 6,9 procenta a bez očištění o 8,2 procenta. Za ubytování a stravování se sezónně očištěné tržby meziměsíčně snížily o jedno procento a neočištěné meziročně vzrostly o 1,8 procento.
V motoristickém segmentu sezónně očištěné tržby meziměsíčně stagnovaly, meziročně vzrostly o 6,9 procenta a bez očištění o 8,2 procenta. Za ubytování a stravování se sezónně očištěné tržby meziměsíčně snížily o jedno procento a neočištěné meziročně vzrostly o 1,8 procento. "Ani ekonomické reformy, ani inflační vlna dlouhodobě nepřipravily domácnosti o chuť k utrácení. Únorová data ukazují na postupné obnovování spotřebitelské důvěry. Ta je jistě podporována zrychlením růstu mezd, který dosáhl v prvních dvou měsících roku přinejmenším v průmyslu a stavebnictví dvojciferného meziročního tempa," komentoval čerstvá data analytik UniCredit Bank Pavel Sobíšek.
V motoristickém segmentu sezónně očištěné tržby meziměsíčně stagnovaly, meziročně vzrostly o 6,9 procenta a bez očištění o 8,2 procenta. Za ubytování a stravování se sezónně očištěné tržby meziměsíčně snížily o jedno procento a neočištěné meziročně vzrostly o 1,8 procento. "Ani ekonomické reformy, ani inflační vlna dlouhodobě nepřipravily domácnosti o chuť k utrácení. Únorová data ukazují na postupné obnovování spotřebitelské důvěry. Ta je jistě podporována zrychlením růstu mezd, který dosáhl v prvních dvou měsících roku přinejmenším v průmyslu a stavebnictví dvojciferného meziročního tempa," komentoval čerstvá data analytik UniCredit Bank Pavel Sobíšek.
Růst tržeb v ubytovacích a stravovacích zařízeních ovlivnil podle ČSÚ především vývoj ve stravování, kde se tržby zvýšily o 3,1 procenta, v ubytování naopak tržby meziročně klesly o 1,6 procenta.
Největší podíl na celkovém přírůstku tržeb měly v únoru podle statistiků specializované prodejny s ostatním nepotravinářským zbožím, smíšené prodejny s převahou potravin a specializované prodejny elektroniky, elektrických přístrojů, nábytku a dalšího zboží pro domácnost.