Hlavní obsah

Řidiče může příští rok na D1 potkat devět velkých uzavírek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Na nejstarší dálnici D1 může být příští rok ve stejné době celkem devět velkých uzavírek. Napřesrok totiž plánuje Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) opravovat dálnici D1 u Průhonic až k napojení pražského okruhu a obchvat Brna po D1. Kromě čtyř úseků modernizované D1, na kterých byly zahájeny práce už letos, jež budou i napřesrok pokračovat, hodlá ŘSD začít s pracemi na dalších třech úsecích.

Foto: Miroslav Homola, Právo

Provoz dálnice D1 během rekonstrukce. Archívní snímek

Článek

S výjimkou opravy šestipruhového úseku D1 u Prahy jde o stavby, které jsou připravené a vysoutěžené. Zahájení prací tak podle vedoucího odboru správy dálnic na ŘSD Jana Hořeního čeká na začátek nové stavební sezóny, právě s výjimkou uvedeného úseku, pro který chce ŘSD vypsat tendr na zhotovitele ještě během zimy.

Opravy šestipruhového úseku mezi prvním a devátým kilometrem D1 jsou největším zásahem do provozu, který řidiče v příštím roce čeká. „Výhoda pro řidiče na tomto úseku je ta, že celý jde objet po pražském okruhu a Strakonické silnici,“ uvedl Hoření.

Se zahájením prací na třech nových modernizovaných úsecích (Hvězdonice–Ostředek, Měřín–Velké Meziříčí, Ostrovačice–Kývalka) nebude ŘSD čekat na dokončení staveb, které byly zahájeny v letošním roce, uvedl ředitel úseku výstavby Jiří Mayer. Tři z těchto staveb by měly být dokončené do příštího září, předpokládá ŘSD s tím, že ale úsek mezi Lhotkou a Velkou Bíteší je ve skluzu a není jisté, zda se jej během příštího roku podaří dokončit.

Celkem ŘSD napřesrok plánuje opravit přes 50 kilometrů dálnic, což odpovídá rozsahu oprav v letošním roce, uvedl generální ředitel ŘSD Pavel Kočica. Do oprav dálnic a rychlostních silnic dlouhodobě směřuje zhruba miliarda korun za rok.

Reklama

Výběr článků

Načítám