Článek
Cena stornopojištění se obvykle pohybuje okolo dvou až pěti procent z ceny zájezdu, často je nutná spoluúčast. „Některé pojišťovny vyžadují uzavření pojistky do několika dnů od nákupu cestovních služeb,“ upozornil Tomáš Klápa ze společnosti FinGO. Jinak bude problém s proplacením.
Konstrukce storna v cestovním pojištění koupeném k zájezdu nebo u platebních karet přitom nemusí být vždy optimální. „Dokud si podrobně nepřečtete obchodní a smluvní podmínky, nepočítejte s tím, že vás dobře ochrání,“ varoval Petr Jermář z portálu Banky.cz.
Mezi důvody pro uplatnění storna patří akutní onemocnění, úraz nebo smrt pojištěného, zdravotní komplikace v důsledku těhotenství. Nebo to mohou být stejné okolnosti u blízké osoby a živelní události velkého rozsahu v místě bydliště nebo v cíli cesty.
V případě nutnosti je pak potřeba co nejdříve kontaktovat pojišťovnu. „Většina má non-stop linky, kde vás navedou, jak pojistnou událost nahlásit. K vlastnímu nahlašování, které lze zvládnout online, si připravte lékařskou zprávu či policejní protokol nebo jiné dokumenty, které důvod storna dokládají. Následně vyplňte interaktivní formulář pojistné události,“ sdělil Marek Pavlík z portálu hypotecnikalkulacka.cz.