Článek
Firma podle něj dělá všechno pro to, aby dokázala vyrábět konkurenceschopná hybridní a elektrická auta. Pokud bude konec spalovacích motorů nejasný, je třeba se chystat na víc scénářů a peníze na investice mohou chybět, uvedl Hoffman.
Při stanovení jasného termínu ukončení výroby spalovacích motorů by automobilky mohly investovat převážně do vývoje elektrických a hybridních pohonů. Takto musejí mít investice i na vývoj spalovacích motorů a do modernizace výroby aut s těmito pohony. Tento nejistý stav potrvá nejméně deset let a má vliv na konkurenceschopnost. „Technologické tlaky nabírají na intenzitě,“ podotkl Hoffman.
Vedení automobilky Škoda Auto potvrdilo, že jako součást koncernu Volkswagen jednoznačně podporuje elektromobilitu jako nejefektivnější a k životnímu prostředí nejšetrnější formu pohonu. „Do této oblasti jsme výrazně investovali a usilujeme o to, aby od roku 2035 byla všechna nově registrovaná vozidla v Evropě plně elektrická. K dosažení tohoto cíle je však nezbytný spolehlivý, dlouhodobý a závazný politický rámec,“ sdělila Novinkám stanovisko firmy její mluvčí Michaela Sklenářová.
Současně dodala, že se koncern plně hlásí k zákonem stanovenému cíli dosažení 100% snížení emisí CO₂ u nových vozidel. „Pro jeho naplnění však potřebuje více času a větší flexibilitu,“ uvedla Sklenářová.
Podle automobilky je nutné pravidelně revidovat postupné cíle v oblasti emisí CO₂ a realisticky je přizpůsobovat aktuálnímu vývoji trhu. Přechodná opatření, specifické výjimky a role udržitelných paliv budou součástí nadcházejícího přezkumu EU v letech 2026/2027.
Škoda Auto nabízí aktuálně nejširší portfolio pohonů ve své historii, které zahrnuje vozy s čistě elektrickým pohonem, elektrifikované vozy s hybridní technologií i vozy s úspornými spalovacími motory.
Velký tlak Číny
Konkurenční tlak přichází především od americké Tesly a čínských výrobců. Čínský export totiž v posledních čtyřech letech začal rychle růst. „Čína zatím využívá pouze půlku výrobních kapacit a chce uplatnit i tu druhou půlku,“ řekl Hoffman.