Článek
Praha výrazně předčila ostatní města v kategorii zaměřené na praktičnost. V průměrné délce otevírací doby obchodů ve městě byla první. Nejhoršího výsledku naopak Praha dosáhla v kategorii dostupnosti, kdy hodnocení negativně ovlivnilo kolísání české koruny vůči hlavním mezinárodním měnám.

Tower Bridge v Londýně
Pokud jde o další města, například Moskva skončila na 19. místě, Bratislava na 23. místě. Poslední tři místa v žebříčku obsadily sestupně Bělehrad, Oslo a Ženeva.

Kanál Keizersgracht v Amsterdamu
Index Globe Shopper City Index – Europe divize EIU měří atraktivitu 33 hlavních evropských měst z hlediska mezinárodní nákupní turistiky. Hodnocení jednotlivých měst vychází z 36 kritérií rozčleněných do pěti kategorií. Konkrétně jde o obchody, dostupnost, praktičnost, hotely a dopravu, kulturu a klima.

Nakupující turisté před Pantheonem v Římě
„Index Globe Shopper City Index – Europe představuje ta nejlepší evropská města, ve kterých lze nejlépe zúročit pověst, kterou starý kontinent má mezi mezinárodními spotřebiteli. Z indexu plyne, že ideálem mezinárodní nákupní turistiky je rovnováha mezi praktičností, dostupností a cenou,“ uvedl Alasdair Ross, globální produktový ředitel divize EIU.
| pořadí | město | nákupní prostředí |
|---|---|---|
| 1. | Londýn | 67,3 |
| 2. | Madrid | 67,1 |
| 2. | Barcelona | 67,1 |
| 4. | Paříž | 65,5 |
| 5. | Řím | 62,9 |
| 6. | Berlín | 62,3 |
| 7. | Lisabon | 61,6 |
| 8. | Amsterdam | 61,3 |
| 9. | Praha | 59,7 |
| 10. | Budapešť | 59,6 |
| 11. | Milán | 59,3 |
| Zdroj: EIU |




