Článek
„Pokud chcete mít dárek doma do Vánoc, měl by e-shop předat zásilku do naší sítě v Česku nejpozději v pátek 19. prosince. Rozhoduje přitom datum podání na depu, nikoli den objednání na e-shopu,“ potvrdil Novinkám mluvčí Zásilkovny Ondřej Luštinec.
Zákazníkům by radil v první řadě sledovat termíny doručení přímo v e-shopech. Ty většinou uvádějí odhad, kdy zásilku doručí, a právě podle něj by se měli lidé řídit. Rychlost doručení totiž závisí i na tom, jak rychle obchod zvládne objednávku odeslat do depa, kde se zásilky třídí a následně rozvážejí na adresy objednavatelů.
„Naším cílem je doručit do všech regionů zásilku do druhého dne od převzetí Zásilkovnou,“ dodal mluvčí. Připustil však, že v předvánoční špičce se zhruba u pěti procent zásilek doručení do druhého dne nestihne. U zahraničních partnerů, včetně e-shopů může podle něj doručení trvat o den až tři dny déle.
Objednávat v tuto dobu ještě dárky v zahraničních nebo dokonce mimoevropských e-shopech je velký risk a vyplatí se asi jen těm, komu nevadí je darovat později. Podle zkušeností zákazníků totiž balíčky z Číny nebo třeba i Velké Británie putují i několik týdnů.
Boxy jsou mnohdy plné
I u objednávek z tuzemských e-shopů se stále objevují na sítích nebo specializovaných webech spotřebitelských sdružení stížnosti na různé dopravce kvůli zpoždění balíků, uložení ve výdejně namísto doručení domů kvůli údajnému nezastižení, i když člověk čekal, případně přesměrování do jiného, vzdálenějšího výdejního místa či boxu.

