Hlavní obsah

Na objednání dárku z e-shopu je nejvyšší čas, jinak by nemusel do Vánoc dorazit

Kdo chce pořídit vánoční dárky v e-shopu a ještě je neobjednal, měl by to udělat nejlépe ještě dnes. Většina dopravců sice uvádí jako poslední den pro včasné doručení před Štědrým dnem odeslání zásilky tento pátek. K tomu je ale potřeba počítat i s dobou expedice z e-shopu a nelze vyloučit zpoždění několika dní během doručování.

Foto: Petr Horník, Novinky

Ilustrační foto

Článek

„Pokud chcete mít dárek doma do Vánoc, měl by e-shop předat zásilku do naší sítě v Česku nejpozději v pátek 19. prosince. Rozhoduje přitom datum podání na depu, nikoli den objednání na e-shopu,“ potvrdil Novinkám mluvčí Zásilkovny Ondřej Luštinec.

Zákazníkům by radil v první řadě sledovat termíny doručení přímo v e-shopech. Ty většinou uvádějí odhad, kdy zásilku doručí, a právě podle něj by se měli lidé řídit. Rychlost doručení totiž závisí i na tom, jak rychle obchod zvládne objednávku odeslat do depa, kde se zásilky třídí a následně rozvážejí na adresy objednavatelů.

„Naším cílem je doručit do všech regionů zásilku do druhého dne od převzetí Zásilkovnou,“ dodal mluvčí. Připustil však, že v předvánoční špičce se zhruba u pěti procent zásilek doručení do druhého dne nestihne. U zahraničních partnerů, včetně e-shopů může podle něj doručení trvat o den až tři dny déle.

Objednávat v tuto dobu ještě dárky v zahraničních nebo dokonce mimoevropských e-shopech je velký risk a vyplatí se asi jen těm, komu nevadí je darovat později. Podle zkušeností zákazníků totiž balíčky z Číny nebo třeba i Velké Británie putují i několik týdnů.

Boxy jsou mnohdy plné

I u objednávek z tuzemských e-shopů se stále objevují na sítích nebo specializovaných webech spotřebitelských sdružení stížnosti na různé dopravce kvůli zpoždění balíků, uložení ve výdejně namísto doručení domů kvůli údajnému nezastižení, i když člověk čekal, případně přesměrování do jiného, vzdálenějšího výdejního místa či boxu.

Výběr článků

Načítám