Článek
Stroj se přestavěl na dvanáctimetrovou šířku kvůli dobetonování zbývajících částí dálnice s odlišnou šířkou.

Rekonstruovaný úsek D1.
„Akce je ojedinělá svým rozsahem, kontinuální betonáž na tak dlouhém úseku se totiž jen tak nevidí. Pracujeme 24 hodin denně a na betonářském finišeru se střídají posádky po dvanáctihodinových směnách,“ uvedl Jiří Salava ze společnosti Metrostav Infrastructure.

Finišer WIRTGEN při pokládce cementobetonového krytu vozovky na dálnici D1.
„Za jeden den jsme schopni položit 1000 m nové betonové vozovky o celkové tloušťce 27 centimetrů. Tento postup si kolegové ze specializovaného technologického střediska betonových vozovek v podobném rozsahu úspěšně vyzkoušeli v loňském roce na Slovensku při pokládání cementobetonového krytu v tunelu u Prešova,“ dodal.
Na kontinuální betonáži se v každé směně podílí přes 80 pracovníků, dohromady tedy více než 160 lidí. Na pokládku dlouhou 7,8 kilometru připadne celkem 31 500 kubíků betonu.

První etapa projektu by měla skončit v červnu. Následovat bude druhá etapa v opačném jízdním pásu ve směru z Brna do Prahy. Celý úsek by měl být dokončen do konce letošního roku.
Úsek 23 dálnice D1 mezi Devíti kříži a Ostrovačicemi měří 10,3 km a patří k těm nejpoškozenějším. Původní cementobetonový povrch byl na vozovku položen už před padesáti lety.