Hlavní obsah

Maloobchodní tržby v listopadu rostly o 6,1 procenta

Novinky, ČTK, bož
Aktualizováno

Maloobchodní tržby v listopadu rostly o 6,1 procenta po říjnových 6,4 procenta. Prodeje byly podpořeny předvánočními a jinými slevovými akcemi. Vyplývá to z údajů, jež v pátek zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ). Oproti listopadu 2017 měl loňský předposlední měsíc o jeden pracovní den více.

Foto: Martin Havelka, Novinky

Tržby maloobchodu.

Článek

„Nejvyšší tempo dosahoval již tradičně internetový obchod, růst však zaznamenaly všechny hlavní sortimentní skupiny prodejen,“ uvedla ředitelka odboru statistiky služeb ČSÚ Marie Boušková.

„Prodej podpořily také různé předvánoční a slevové akce, například takzvaný Black Friday, který v posledních letech získal popularitu i u nás,” dodala.

E-shopům a zásilkovým službám vzrostly v předposledním měsíci loňského roku tržby o 22,6 procenta.

Více peněz lidé nechali i v prodejnách s počítači a komunikačními zařízeními, kterým tržby stouply o 11,7 procenta. Polepšili si i prodejci obuvi a oděvů o 7,7 procenta.

Spotřeba domácností zůstane tahounem české ekonomiky i nadále
Monika Junicke, Komerní banka

Tržby za nepotravinářské zboží v listopadu stouply meziročně o 8,9 procenta. Za pohonné hmoty zákazníci utratili o 4,3 procenta více a za potraviny o 2,8 procenta.

Kupní síla Čechů roste

„Za vyšším spotřebitelským apetitem můžeme i nadále vidět rostoucí kupní sílu, ke které minulý rok přispěla rekordně nízká nezaměstnanost a solidně rostoucí mzdy,“ sdělila Novinkám ekonomka Komerční banky Monika Junicke.

„Podle našeho odhadu si spotřebitelé za své výplaty loni mohli v průměru koupit o šest procent více zboží a služeb než v roce 2017. Letos už reálné mzdy tak rychle neporostou, přesto jejich téměř čtyřprocentní dynamika zůstane nad dlouhodobým průměrem,“ dodala.

„Vysoká důvěra spotřebitelů v ekonomiku a jejich optimistická očekávání ukazují, že spotřeba domácností zůstane tahounem české ekonomiky i nadále,“ uzavřela Junicke.

Reklama

Výběr článků

Načítám