Hlavní obsah

Korunní musí stáhnout sporný reklamní spot

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

KARLOVY VARY

Krajský soud v Plzni uložil Karlovarské korunní kyselce, výrobci minerálky korunní, aby zastavila šíření sporné reklamy na svou minerálku. Na návrh konkurenčních Karlovarských minerálních vod (KMV) soud v této věci vydal předběžné opatření.

Foto: Milan Haluška

Dům v ul. Mírová je určen k demolici

Článek

Podle názoru KMV reklama útočí na minerální vodu Magnesia z její produkce tím, že se klamavou a zavádějící reklamou snaží přetáhnout spotřebitele k minerální vodě Korunní.

To ale odmítá Vladimír Komár, ředitel společnosti Alphaduct, která je exkluzivním distributorem Korunní a napadenou reklamní kampaň připravila.

Spot posoudili právníci

Podle Komára není ani klamavá, ani neútočí na konkurenční produkt. "Před zahájením kampaně ji posuzovali právníci a neměli výhrady. Spot jsme ukázali asi 100 lidem s tím, že nám sdělí své dojmy.

Nezaznamenali jsme jediný podnět, že by je spot odrazoval od pití nějaké jiné konkrétní minerálky," řekl Komár.

O rozhodnutí krajského soudu zatím nebyl Komár informován. Pokud podle něj ale soud opravdu předběžné opatření vydal, učiní společnost Alphaduct protiopatření a bude se bránit.

Magnesium nebo hořčík

Podle generálního ředitele KMV Jana Husáka jde ovšem zjevně o nekalou soutěž zaměřenou na destabilizaci pozice minerální vody Magnesia na trhu.

"Svědčí o tom i záměrné použití výrazu magnesium v reklamním spotu, přestože běžně zavedený a používaný český název pro chemický prvek Mg je hořčík," sdělil v tiskovém prohlášení Husák.

Spot podle KMV záměrně obsahuje nepravdivé tvrzení, když nabádá spotřebitele, aby užívali minerálku Korunní, která má na rozdíl od konkurenčních nápojů vhodnější poměr minerálů, především nižší obsah magnesia, jež ve velkém množství v těle může způsobit necitlivost.

Soud nařídil, aby se společnost Karlovarská korunní kyselka zdržela šíření reklamního spotu propagujícího přírodní minerální vodu Korunní prostřednictvím televize, rozhlasu, tisku, internetu, kin, videokazet a elektronických datových nosičů a zajistila jeho stažení ze všech médií.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám