Článek
Mluvčí společnosti ANA Rjosei Nomura uvedl, že problémy byly zjištěny u sedmi motorů na pěti letadlech (stroje jsou dvoumotorové). Jedním je i dreamliner dodaný až na konci června. Čtyři z pěti odstavených strojů byly v konfiguraci pro domácí linky, jeden pro dálkové. ANA provozuje jedenáct Boiengů 787. ANA dreamlinery na svých linkách nahradila jinými stroji.
Nomura dodal, že dva z těchto strojů už byly vráceny do služby po opravě u Boeingu, ale že úplné dokončení oprav si vyžádá několik dalších týdnů.
Mluvčí Rolls-Royce v Singapuru uvedla, že firma již zjistila, které součástky se problém týká, a snaží se, aby oprava přinesla co nejmenší škody dopravcům.
Boeing uvedl, že problém objevil Rolls-Royce při testování motorů. Mělo jít o korozi způsobenou změnou technologie výroby převodovky od firmy Hamilton Sundstrand, která se používá k tomu, aby motor mohl pohánět alternátor, a využívá se i při startu.
Druhá letecká společnost, která dreamlinery využívá, Japan Airlines, tyto problémy nemá, protože její stroje jsou poháněny motory General Electric GEnx.