Článek
Deníku The Financial Times to řekl nový generální ředitel Intersport International Tom Foley. Firma podle něj zvažuje získávání většího podílu svého zboží pod privátními značkami z Číny.
„Jednání přicházejí v době, kdy americké sportovní značky přesouvají výrobu z Číny do jiných asijských zemí s nižšími celními sazbami,“ konstatoval deník.
Čínská výrobní aktivita se v červenci snížila již čtvrtý měsíc v řadě. Foley dodal, že přesun výroby z této země „může vyvinout tlak na výrobní kapacity na trzích, které by jinak takový tlak neměly“. Země jako Vietnam a Bangladéš totiž čelí rostoucí konkurenci v oblasti výrobních prostor, když v Číně zůstává volná kapacita.
Dlouhotrvající obchodní napětí mezi USA a Čínou totiž v posledních letech podnítilo značky sportovních potřeb k přesunu výroby mimo Čínu. Adidas loni vyrobil 27 procent svých produktů ve Vietnamu, 19 procent v Indonésii a pouze 16 procent v Číně, a to především pro prodej v samotné Číně.
Společnost Nike vyrobila šestnáct procent své obuvi v Číně; v červnu analytikům sdělila, že chce tento podíl během příštích dvanácti měsíců snížit na jednociferné procento.
„Není to situace, kdy bychom se teď museli přestěhovat z Bangladéše do Číny – ale mohli bychom to udělat,“ řekl Foley, který se ujal funkce generálního ředitele Intersportu v červenci. Mezi hlavní dodavatelské trhy firmy patří Čína, Bangladéš, Vietnam a Kambodža.
Intersport provozuje 5500 obchodů ve 42 zemích. Je obzvláště rozšířený v Evropě a je největším prodejcem sportovního zboží v Německu.
Loni vygeneroval tržby ve výši 14 miliard eur, tedy téměř 336,1 miliardy korun, prodává zboží pod svými vlastními značkami i zbožím značek jako Nike a Adidas. Společnost nezveřejňuje své zisky.