Článek
Mluvčí automobilky Petr Vaněk Právu potvrdil, že výroba tento týden pojede pouze dva dny a od středy do konce týdne budou zaměstnanci doma za 68 procent průměrné mzdy.
„Nemáme pro tento týden dost objednávek na to, abychom mohli vyrábět čtyři dny v kuse,“ řekl.
Situaci v poklesu prodeje přijelo v závěru minulého týdne do Česka projednávat vedení automobilky ze Soulu. „Šlo hlavně o shromažďování informací od odběratelů,“ řekl.
Výrobní plán nošovické továrny pro letošní rok, který počítá s výrobou 185 tisíc vozů, podle Vaňka zatím upraven nebyl. „Je těžké předvídat, jak se bude situace v nadcházejících měsících vyvíjet, zatím nikdo není schopen dohlédnout dále než jeden měsíc,“ uvedl.
Podle informací z minulého týdne má automobilka na leden potvrzené objednávky na pět tisíc vozů.
"Na příští týden už zakázky jsou a mělo by se vyrábět od pondělka do čtvrtka," uvedl odborový předák Radek Kuchař s tím, že jde o výsledek řešení krizové situace, kterou o víkendu přijelo projednávat vedení automobilky z Koreje, mimo jiné viceprezident pro plánování.
Zasažen je celý automobilový trh
Výstavba továrny v Nošovicích na Frýdecko-Místecku začala v březnu 2007 a měla by přijít na zhruba 1,1 miliardy eur (asi 28 miliard korun). Hyundai není jedinou automobilkou v Česku, na níž dopadla celosvětová hospodářská krize.
Výrobu výrazně omezila například mladoboleslavská Škoda Auto. Kopřivnická Tatra do konce března propustí 1400 zaměstnanců.