Hlavní obsah

Firmám kolem Novy stouply zisky z reklamy

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Skupině firem kolem TV Nova se loni podle předběžných výsledků zvýšil zisk i příjmy z reklamy. Celkové tržby, na nichž se z více než 96 procent podílejí příjmy z reklamy, vzrostly o 336 milionů korun na 4,575 miliardy korun. Na tiskové konferenci to ve středu řekl předseda představenstva Nova Holdingu Jiří Šmejc.

Foto: Jiří Šafránek

Tesák v Hostýnských vrších.

Článek

Provozní zisk skupiny firem kolem Novy meziročně vzrostl o 436 milionů na 1,788 miliardy. Na provozním zisku se nejvýrazněji podílela společnost CET 21, která drží vysílací licenci na Novu. Ta vytvořila zisk 846,7 milionu korun.

Meziročně zaznamenala i nejvyšší absolutní nárůst zisku ve skupině, a to o téměř 350 milionů korun. Podle ředitele Novy Vladimíra Železného je CET 21 poprvé ziskovější než servisní organizace. Hlavní servisní organizace Novy Česká produkční 2000 dosáhla zisku 843,6 milionu, což bylo o necelých 20 milionů korun více než v předchozím roce.

Mag Media 99, která prodává reklamní čas Novy, měla profit 97,9 milionu korun, což byl meziroční nárůst více než 70 milionů korun. S výjimkou roku 1999 si Nova podle Železného v tržbách trvale udržela růst. Výpadek v roce 1999 podle něho nebyl způsoben pouze rozchodem Novy s tehdejší servisní organizací ČNTS.

Nova drží 65 procent trhu

Podle odhadů společnosti ArboMedia se Nova na trhu televizní reklamy podílí asi 65 procenty. Loni zadavatelé utratili za televizní reklamu celkem asi 7,3 miliardy korun. Komerční televize mohou ze svého vysílacího času věnovat reklamě denně 15 procent, veřejnoprávní ČT jedno procento.

Pro srovnání Česká televize v roce 2001 vykázala výnosy 4,5 miliardy a náklady 4,9 miliardy korun. Příjem z televizních poplatků činil 2,9 miliardy, příjmy z reklamy pak asi miliardu korun.

Nárůst příjmů z reklamy při stabilním nebo mírně klesajícím podílu Novy na sledovanosti přisuzuje Železný novému zacílení televize. Ta se v poslední době zaměřila na mladé cílové skupiny a zasahuje tak nejefektivnější cílové skupiny diváků z hlediska zadavatelů reklamy, uvedl.

Nova je financována z vlastních zdrojů akcionářů, tedy z prostředků MEF Holdingu a PPF, které vlastní po 50 procentech řídící organizace Novy. Podle Šmejce zbývá z úvěru u České konsolidační agentury splatit 260 milionů Kč. Dodal, že se ke konci blíží jednání, které Nova vede o větší finanční tranši s Českou spořitelnou.

Nova zatím není na prodej

Podle člena představenstva Novy Holdingu Petra Dvořáka prodej televize může přijít na řadu v horizontu 2,5 až tří let. Nyní podle něho není možné odhadovat, zda PPF a MEF Holding Novu skutečně prodají. Bude podle něho záležet na tom, zda se objeví zajímavá poptávka. V současnosti připadají v úvahu čtyři strategičtí investoři, dodal.

Velké evropské komerční televize hlásí za loňský rok rovněž zisk, často však nižší, než se čekalo. ProSiebenSat.1, která je největší komerční televizí v Německu, se loni zisk snížil o 40 procent. Zisk před zdaněním, úroky a odpisy klesl na 134 milionů eur z 225 milionů v předchozím roce.

Čistý zisk francouzské televizní skupiny M6 se loni snížil o 3,8 procenta na 111,8 milionu eur. Firma provozuje druhý největší soukromý komerční televizní kanál ve Francii. Tržby se zvýšily o 12,2 procenta na 948,5 milionu eur, příjmy z reklamy na klíčovém však stouply o pouhé jedno procento.

Reklama

Výběr článků

Načítám