Článek
Podle Eurostaru, jehož majoritním akcionářem je francouzský státní železniční dopravce SNCF, by cesta do obou měst trvala zhruba pět hodin. Společnost počítá s investicí ve výši dvou miliard eur (bezmála 50 miliard Kč) do rozšíření flotily, a to přibližně o 30 procent.
Plány Eurostaru přicházejí v době, kdy dopravce na vysokorychlostních tratích čelí kritice kvůli vysokým cenám a spolehlivosti, upozornil Bloomberg.
Plány ovšem mohou narušit další dopravci, kteří chtějí ukončit 31letý monopol Eurostaru na mezinárodní vlaky z Velké Británie. Mezi takové společnosti se řadí například Virgin Group a FS Italiane Group, které se snaží konkurovat Eurostaru na jeho vlajkové lince mezi Londýnem a Paříží.

Přímé trasy, které Eurostar v současnosti provozuje.
Spojení mezi Londýnem a Ženevou a Frankfurtem by uvítali například bankéři, kteří by na rozdíl od letecké dopravy mohli během cesty vlakem telefonovat a pokračovat tak ve své práci.
Eurostar v současnosti provozuje linky v pěti zemích: Velké Británii, Belgii, Francii, Nizozemsku a Německu. Na nejpopulárnější trase z Londýna do Paříže loni svezla přes 280 tisíc cestujících.
Loňská zpráva skupiny Transport and Environment (T&E) označila Eurostar za nejhůře fungující železniční službu z 27 sledovaných. Průzkum zohlednil faktory, jako jsou ceny jízdenek, spolehlivost a zkušenosti. Eurostar tato zjištění zpochybnil.
Při časné rezervaci a v méně frekventovaném čase jízdy může lístek v základní třídě standard na trase Londýn–Paříž vyjít na 58 eur (bezmála 1500 Kč), při koupi v den odjezdu to ale může být až 278 eur (bezmála 6900 Kč), vychází z ceníku na webových stránkách dopravce.