Hlavní obsah

ČR má nejlepší investiční agenturu z kandidátských zemí EU

– PRAHA
Novinky, Roman Pospíšil

Hned čtyři ocenění získala česká vládní agentura CzechInvest v mezinárodní soutěži pro investiční agentury Best European IPA Awards. "CzechInvest jsme vybrali pro jeho excelentní schopnosti přilákat do ČR přední světové společnosti," oznámil Sudip Roy, editor magazínu Strategic Direct Investor (SDI).

Článek

CzechInvest obdržela cenu pro Nejlepší agenturu kandidátských zemí Evropské unie. Na prvním místě se umístila rovněž v kategorii Nejlepší realizovaná investice na zelené louce v Evropě, a to za hladké zajištění investice automobilového koncernu TPCA. Za stejnou investici, respektive její získání pro město Kolín a za "pozoruhodně rychlé projednání investice" získala agentura CzechInvest i ocenění Nejlepší řízení projektu.

Čtveřici doplňuje cena za Nejlepší marketingovou kampaň v Evropě. "Odborná porota nejvíce ocenila CzechInvest za marketingovou kampaň a propagaci České republiky jako místa vhodného nejen pro investice do výroby, ale také jako velmi schopného kandidáta pro získávání investorů z oblasti strategických služeb a technologického vývoje.

Členové poroty ocenili zejména fakt, že je tato propagace i přes velmi omezený rozpočet účinně zacílena na potencionální investory a mezinárodní média," uvádí se ve opět zprávě. "Je to ocenění práce nejen CzechInvestu, ale všech lidí, kteří se podílejí na podpoře přílivu přímých zahraničních investic do České republiky a zlepšování jejího podnikatelského prostředí," komentoval výsledky generální ředitel CzechInvestu Martin Jahn.

Česká agentura pro zahraniční investice získala již v letech 2000 a 2001 ocenění pro nejlepší agenturu zaměřenou na podporu přímých zahraničních investic v Evropě. Letos (za loňský rok) byla cena regionálně rozdělena, a proto získal ocenění pro kandidátské země EU.

Editoři SDI sestavili v každé kategorii seznam tří agentur, založený na výsledcích Evropského investičního monitoru společnosti Ernst & Young, a na konzultacích s vybranými mezinárodními poradenskými firmami a manažery, kteří mají ve velkých firmách na starosti expanze do zahraničí. Mezi hodnocenými ukazateli byla výše zprostředkovaných zahraničních investic, počet úspěšně zakončených projektů, marketingová strategie, úroveň poskytovaných informací a služeb a také efektivnost využití finančních prostředků vynaložených na získávání zahraničních investic.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám