Hlavní obsah

Co nabízí umělá inteligence finančním službám?

7. 12. 2022, 9:50 – Praha

Váš příští bankéř bude robot. A je poměrně pravděpodobné, že vám jeho služby budou plně vyhovovat. Svět finančních služeb prochází obrovskou technologickou proměnou. Ta operuje s efektivním zpracováním rozsáhlých dat o klientech, zužitkovává všudypřítomnou konektivitu a masově angažuje umělou inteligenci.

Článek

„IBM Watson technologie umělé inteligence s funkcemi přirozeného jazyka a podporou češtiny zajišťuje zákazníkům Komerční banky ten nejlepší zážitek z interakce. Během několika měsíců byl náš společný tým schopen implementovat a úspěšně spustit virtuální asistentku Ruby,“ říká Ondřej Králík, manažer oddělení bankovních služeb IBM Česká republika.

Do budoucna se uplatnění umělé inteligence ve finančních službách bude dále rozšiřovat a zintenzivňovat. Zastřeší širokou paletu situací a požadavků od dodržování bankovní regulace až po vylepšené robotické poradenství. Finanční instituce se díky pracovním postupům řízeným umělou inteligencí mnohem efektivněji zaměří na dosahování očekávaných výsledků a jejich zlepšování. Stanou se univerzálně chytřejšími. Jejich interakce s klienty budou mnohem individuálnější. Finanční instituce se začnou podstatně rychleji přizpůsobovat potřebám zákazníků.

Příklad ze zahraničí? Brazilská banka Bradesco vycvičila s pomocí společnosti IBM virtuálního poradce na platformě Watson. Každý měsíc čelí 283 tisícům dotazů na 62 bankovních produktů a služeb. Přesnost či správnost odpovědí, poskytovaných samozřejmě v portugalštině a v řádu jednotek sekund, po několika měsících překročila hranici 96 procent. Písemné dotazy systém zvládá zodpovídat s přesností 100 procent.

Jak pomáhá platforma IBM Watson v české Komerční bance? Odpověď možná nabídne virtuální asistent Ruby osobně!

Mluvčí:

George Briford, Research Director for IDC Financial Insights

Alexander Semerenko, Product Owner konverzační platformy, Komerční banka

Martin Švík, technologický ředitel IBM pro region střední a východní Evropy

Ondřej Králík, manažer pro banky z konzultační divize společnosti IBM Česká republika

Konference Spojení umělé inteligence a bank se uskutečnila 7. prosince 2022 online od 10:00, zde můžete vidět její záznam.

Komerční sdělení

Reklama

Související témata:

Výběr článků